Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE

 din 19.10.2020

 

Ca urmare a notificării adresate de ROMPIL SRL, PAKATAKA SRL, VOINA AMUSEMENTS SRL cu sediul în municipiul Târgu Secuiesc, str. 1 Decembrie 1918, nr. 28, bl. 20, sc.E, ap.1, județul Covasna, în scopul „ELABORARE PUZ – ZONĂ COMERCIALĂ”, amplasat în municipiul Târgu Secuiesc, str. Fabricii, nr. 5, jud. Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 4878/07.09.2020,

În baza:

- OUG nr. 68/2019, Art. 6. al. (1) privind înfiinţarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor prin reorganizarea Ministerului Mediului şi prin comasarea cu Ministerul Apelor şi Pădurilor, prin preluarea activităţilor şi structurilor acestuia, precum şi a unităţilor aflate în subordinea, coordonarea şi sub autoritatea celor două ministere,

- Hotărâre de Guvern nr. 43/16.01.2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor;

- HG nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;

- O.U.G. 195/2005 privind protecția mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările utlerioare;

- H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe, cu modificările și completările ulterioare;

- prevederile Ord. nr. 995/2006 pentru aprobarea listei planurilor şi programelor care intră sub incidenţa H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

- O.U.G. nr. 57/2007 (*actualizată*) privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările și completările ulterioare;

- Ord. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar;

- Ord. nr. 2387/2011 pentru modificarea Ord. nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România;

- Ord. nr. 1.447 din 24 noiembrie 2017 privind aprobarea Metodologiei de atribuire în administrare şi custodie a ariilor naturale protejate;

 

 

Agenţia de Protecţie a Mediului Covasna

- în urma punctelor de vedere transmise de către membrii Comitetului Special Constituit la APM Covasna;

- în conformitate cu prevederile art. 5. alin (3) pct. a) și a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potențiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe;

- în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;

 

 

D e c i d e:

 

Planul „ELABORARE PUZ – ZONĂ COMERCIALĂ”, amplasat în municipiul Târgu Secuiesc, str. Fabricii, nr. 5, județul Covasna, titular ROMPIL SRL, PAKATAKA SRL, VOINA AMUSEMENTS SRL cu sediul în municipiul Târgu Secuiesc, str. 1 Decembrie 1918, nr. 28, bl. 20, sc.E, ap.1, județul Covasna nu necesită evaluare de mediu și nu necesită evaluare adecvată și se va supune adoptării fără aviz de mediu.

 

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Obiectul lucrării:

Tema program definita de proprietarii terenului, se refera la urmatoarele elemente:

Se solicita reglementarea intregii incinte in vederea ocuparii cu functiuni comerciale, de depozitare, de mica productie nepoluanta, servicii diverse necesare in zona.

Planul de fata propune reglementarea unui teren aflat in intravilanul municipiului Targu Secuiesc, in zona industriala sud a municipiului. Terenul este partial ocupat de cateva constructii existente, o cladire de depozitare partial P+2 nivele, un sopron si o cladire de birouri P + 1 nivel. Aceste constructii dateaza de pe vremea cand incinta era ocupata de fabrica de amidon, azi dezafectata. Pe teren exista urmele unei linii CF interioare care deservea odinioara fabrica. Exista de asemenea pe amplasament un post de transformare care se propune a fi pastrata si cateva linii electrice supraterane care se propun spre desfiintare.

Suprafata totala a terenului este de 61.199 mp, rotund calcul de bilant teritoria 6,12 ha.

Terenul este cvasiplan, fara denivelari importnate. In momentul de fata, cea mai mare parte a terenului este ocupata de cai de circulatie si platforme puternic degradate, vegetatie spontana si urme moloz rezultat din demolari si desfiintari ale fostelor constructii si amenajari de teren.

Terenul este notat in cartea funciara nr. 25668 Targu Secuiesc si se afla in proprietatea celor trei entitati juridice, initiatoare ale Planului Urbanistic Zonal.

 

Stadiul actual al dezvoltării

Folosinta actuală:

Amplasamentul studiat se afla in partea de sud a teritoriului administrativ al municipiului Targu Secuiesc, adiacent strazii Fabricii ( E 574 ), care leaga zona de intrare in municipiul Targu Secuiesc dinspre sud ( DN 11 ) cu zona undustriala a orasului. In zona amplasamentului se gasesc numeroase incinte industriale si de servicii diverse. Pe teren exista in momentul de fata cateva constructii industriale si anexe ale acestora, un tronson de cale ferata industriala, toate aflate in stare de uzura avansata. Suprafata construita existenta reprezinta cca. 4,41 % din suprafata terenului.

Bilant teritorial – situatia existenta

Specificatie

Ha

%

suprafata totala reglementata

6,12

100,00

suprafata ocupata de constructii

0,27

4,41

suprafata ocupata de circulatii carosabile

0,00

0,00

suprafata ocupata de circulatii pietonale

0,00

0,00

suprafata ocupata de spatii verzi

0,00

0,00

Suprafata ocupata de echipare edilitara

0,01

0,16

Suprafata neamenajata

5,84

95,43

suprafata totala ocupata

6,12

100,00

procent de ocupare a terenului P.O.T.

4,41 %

coeficient de utilizare a terenului C.U.T.

0,052

 

Propuneri de dezvoltare urbanistică:

Conform temei de proiectare, s-au propus amenajari  specifice unei zone comerciale, cu accese, spatii de parcare, constructii si cladiri, zone verzi, imprejmuiri.

Bilant teritorial – situatia propusa ( variant de mobilare exemplificative )

Specificatie

Ha

%

suprafata totala studiata

6,12

100,00

suprafata ocupata de constructii

1,25

20,43

suprafata ocupata de circulatii carosabile, parcaje publice

0,48

7,84

suprafata ocupata de circulatii pietonale

0,21

3,43

suprafata ocupata de echipare edilitara

0,04

0,65

suprafata ocupata de spatii verzi publice

0,20

3,27

Suprafata ocupata de edificabil

3,22

52,61

Suprafata oupata de curti si gradini

1,50

61,98

SUPRAFATA TOTALA OCUPATA

6,12

100,00

Indici de ocupare a terenului :

Procent de ocupare a terenului POT maxim  = 70,00  %

Coeficient de ocupare a terenului CUT maxim = 1,00

Parcaje :

Necesarul de parcaje va fi dimensionat conform prevederilor Normativului P 132-93, cu respectarea prevederilor Gegulamentului General de Urbanism :

 Pentru construcţiile comerciale vor fi prevăzute locuri de parcare pentru clienţi, ca minim, după cum urmează:

● un loc de parcare la 200 mp suprafaţa desfăşurata a construcţiei pentru unităţi de pana la 400 mp;

● un loc de parcare la 100 mp suprafaţa desfăşurata a construcţiei pentru unităţi de 400-600 mp;

● un loc de parcare la 50 mp suprafaţa desfăşurata a construcţiei pentru complexuri comerciale de 600-2.000 mp;

● un loc de parcare la 40 mp suprafaţa desfăşurata a construcţiei pentru complexuri comerciale de peste 2.000 mp.

Pentru restaurante si alte unitati de alimentatie publica va fi prevăzut minim câte un loc de parcare la 5-10 locuri la masa. La acestea se vor adauga spaţiile de parcare sau garare a vehiculelor proprii, care pot fi amplasate independent de parcajele clienţilor.

Pentru construcţii industriale vor fi prevăzute parcaje în funcţie de specificul activităţii, dar minim după cum urmează:

● activităţi desfăşurate pe o suprafaţa de 10-100 mp, un loc de parcare la 25 mp; 

● activităţi desfăşurate pe o suprafaţa de 100-1.000 mp, un loc de parcare la 150 mp; ● activităţi desfăşurate pe o suprafaţa mai mare de 1.000 mp, un loc de parcare la o suprafaţa de 100 mp.

Pentru construcţii ce înglobează spaţii cu diferite destinaţii, pentru care exista norme diferite de dimensionare a parcajelor, vor fi luate în considerare cele care prevăd un număr mai mare de locuri de parcare.

Dezvoltarea echiparii edilitare

Alimentare cu apa :      

Alimentarea cu apa se va realiza prin racord la reteaua centralizata existenta in zona.

Canalizare menajera

Apele uzate menajere se vor conduce catre reteaua centralizata de canalizare existenta in zona.

Canalizare pluviala

Apele meterorice si de suprafata se vor conduce spre cea mai apropiata retea de canalizare pluviala. Inainte de deversare, apele de suprafata vor fi trecutie prin separatoare de hidrocarburi.

Se va asigura in etapele urmatoare de proiectare, respectarea prevederilor Normativului C 125 – 2013 privind proiectarea si executarea masurilor de izolare fonica si tratamentelor acustice in cladiri, la toate obiectivele care se vor realiza.

Constructiile care se vor realiza nu vor avea subsol.

Alimentare cu gaze naturale

Se va realiza racordul la reteaua de distributie a gazelor naturale in cel mai apropiat punct de racord posibil.

Alimentare cu energie electrica :

Pentru asigurarea alimentarii cu energie electrica necesara circuitelor de iluminat si prize se va realiza racord la reteaua existenta. Se va asigura iluminatul public nocturn al incintei.

Telecomunicatii :

   Este posibil racordul la reteaua de telefonie fixa cu acordul detinatorilor de retele si operatorilor existenti in zona amplasamentului. Retelele de telefonie mobila au semnal in zona.

Gospodarie comunala :In incinta se va rezolva in mod corespunzator colectarea si depozitarea temporara a deseurilor de toate tipurile. Toate acestea se vor colecta conteinerizat, si se vor depune la depozite agrementate conform legii, prin grija proprietarilor.  Materialele refolosibile, PET-uri, textile, metal, sticla, se vor colecta separat si se vor preda la unitati specializate de colectare.

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele:

          Documentatia este elaborata pe baza prevederilor din Certificatul de Urbanism nr. 101 din 17.04.2019, prelungit până la data de 17.04.2022 eliberat de Primăria Municipiului Târgu Secuiesc terenul se află în propietatea solicitanților, conform extrase CF: nr. 25706. 25668 Tg. Secuiesc și este situat în intravilanul municipiului Târgu Secuiesc.  

Categoria de folosinta este teren căi ferate, curți, construcții.

Telul final al propunerii este acela de a reabilita si reinvia o zona situata intr-un areal important al orasului, aflata in stare de degradare avansata si paragina, Reintroducerea in cadrul urban a acestei zone va contribui la imbunatatirea substantiala a imaginii urbane din aceasta parte a orasului. Terenurile care compun amplasamentul vor deveni spatii incluse in circuitul urban, oferind cadrul reglementat necesar pentru functiuni de care orasul are nevoie.

c) relevanţa planului sau programului pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:

Planul de fata propune reglementarea unui teren aflat in intravilanul municipiului Targu Secuiesc, in zona industriala sud a municipiului. Pe teren exista urmele unei linii CF interioare care deservea odinioara fabrica. Exista de asemenea pe amplasament un post de transformare care se propune a fi pastrata si cateva linii electrice supraterane care se propun spre desfiintare. Suprafata totala a terenului este de 61.199 mp, rotund calcul de bilant teritoria 6,12 ha. Terenul este notat in cartea funciara nr. 25668 Targu Secuiesc si se afla in proprietatea celor trei entitati juridice, initiatoare ale Planului Urbanistic Zonal.

Tema program definita de proprietarii terenului, se refera la urmatoarele elemente :

Se solicita reglementarea intregii incinte in vederea ocuparii cu functiuni comerciale, de depozitare, de mica productie nepoluanta, servicii diverse necesare in zona.

Se va asigura accesul carosabil din drumul E 574, drum care deriva spre est din DN 11 in dreptul statiei de carburanti Lukoil si revine in DN 11 in dreptul Cimitirului Reformat, in intersectia cu sens giratoriu de pe strada Bem Jozsef.

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program:

Problemele de mediu relevante pentru plan sunt următoarele: echiparea cu utilităţi a amplasamentului de aşa manieră încât să nu impieteze asupra factorilor de mediu, folosind instalaţii, echipamente şi utilaje ale căror caracteristici sunt compatibile cu normele de protecţia mediului. Aspectele de protectia mediului se rezuma la rezolvarea utilitatilor de asa maniera incat sa nu impieteze asupra integritatii factorilor de mediu, folosind instalatii, echipamente si utilaje ale caror caracteristici sunt compatibile cu normele de protectia mediului, si, evident, o utilizare, o explotare corespunzatoare a tuturor constructiilor, amenajarilor si dotarilor.

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu:

Nu este cazul.

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: Efecte nesemnificative.

După terminarea lucrărilor este obligatorie refacerea cadrului natural afectat de lucrări.

b) natura cumulativă a efectelor: Nu este cazul

c) natura transfrontieră a efectelor: Nu este cazul.

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): Construcțiile prevăzute vor respecta reglementările propuse prin plan.

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate): Terenul identificat cf extras CF nr. 25706, 25668 se află în proprietatea beneficiarilor avand destinatia -  căi ferate, curți, construcții. Suprafața totală a terenului este de 61199 mp., rotund calcul de bilanț teritorial 6,12 ha. Se află în intravilanul localității conform PUG aprobat. Indicii urbanistici maximi propusi vor fi : POT = 70% si CUT = 1,00.

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: distanţa faţă de obiectivele de interes cultural sunt mari, nu pot fi afectate.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: Atât în faza de construcție, cât și în faza de funcționare a obiectivelor propuse se vor respecta standardele și normativele în vigoare.

(iii) folosirea terenului în mod intensiv: Prin grija beneficiarilor se va asigura o bună gospodărire și folosire a incintei.

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: planul în sine nu are un efect asupra acestor zone.

Obligațiile titularului:

  • Solicitarea şi obținerea tuturor avizelor la faza PUZ indicate în Certificatul de Urbanism nr. 101 din 17.04.2019, emis de Primăria Municipiului Târgu Secuiesc, prelungit până 17.04.2022 precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acestea;
  • Conform procesului-verbal nr. 22 încheiat în baza punctelor de vedere transmise de către membrii   CSC din data de 29.09.2020, s-a solicitat de către  DSP obținerea ASSP, aviz SGA Covasna.
  • Respectarea legislației de mediu în vigoare.
  • Să respecte în integralitate prevederile următoarelor acte normative:
    • O.U.G. 195/2005 (*actualizată*) privind protecția mediului;
    • O.U.G. nr. 57/2007 (*actualizată*) privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice;
    • Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
    • Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
    • Legea nr. 211 din 15 noiembrie 2011 privind regimul deşeurilor
    • Ordinul Ministerului Sănătăţii nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei;
    • se vor respecta prevederile HG nr. 188 / 2002, modificată prin HG 352 / 2005, privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate;
    • Legea nr. 47/2012 pentru modificarea și completarea Legii nr. 24/2007, privind reglementarea și administrarea spațiilor verzi din intravilanul localităților.
  • În perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante din punct de vedere a mediului (instalaţii de reţinere a poluanţilor la sursă), diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii; Nu se vor folosi materiale poluante, periculoase și nocive;

Informarea și participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

- Anunţurile privind inițierea PUZ, publicate în ziarul Observatorul de Covasna în data de  03.07.2020 și 06.07.2020;

- Convocatorul transmis către membrii CSC privind solicitarea punctelor de vedere;

- Procesul verbal  încheiat în baza punctelor de vedere transmise de către membrii   CSC nr. 22/29.09.2020;

- Anunț public privind decizia etapei de încadrare și proiectul deciziei afișat pe site-ul APM Covasna (http://apmcv.anpm.ro) din data de 19.10.2020;

Autoritatea competentă pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie a publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului. Documentaţia a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

Avizul de mediu nu ţine loc de autorizaţie de construire, nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii. Titularul are obligaţia de a supune acest plan procedurii de adoptare numai în forma avizată de autoritatea competentă de mediu – APM Covasna. Înaintea demarării investiţiei privind lucrările propuse în prezentul PUZ se va depune la APM Covasna documentaţia tehnică necesară în vederea obţinerii acordului de mediu.

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul în care planul suferă modificări sau este revizuit, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia. Nerespectarea condiţiilor prezentuluii aviz constituie contravenţie şi se pedepseşte conform prevederilor legale în vigoare.

Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările și completările ulterioare.

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU Gheorghe

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizații,                                                 Întocmit,

Ing. SIMINICEANU Gabriel Nicolae                                                Ing. FARKAS Berta