Back

PROIECT DECIZIE ETAPA DE INCADRARE

Proiect Decizia etapei de încadrare din 03.04.2018

 

Ca urmare a notificării adresate de Direcția Silvică Covasna cu sediul în municipiul Sfântu Gheorghe, str. Kós Károly, nr. 5A, județul Covasna, tel. 0267.351.890, fax: 0267.351.024, e-mail: office@sfgh.rosilva.ro, privind Amenajamentul silvic al Ocolului Silvic Tălișoara, amplasat pe teritoriul a 3 județe: 77,8% în județul Covasna, 16,3 % în județul Harghita și 5,9% în județul Brașov, înregistrată la APM Covasna cu nr. 3357/31.05.2017, în baza:

  • Art. 14 din OUG nr. 1/2017, privind înființarea Ministerului Mediului prin reorganizarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor; HG nr. 19 din 12 ianuarie 2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi pentru modificarea unor acte normative;
  • HG nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;
  • OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
  • HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;
  • OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Ord. nr. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar;
  • Ord. nr. 2387/2011 pentru modificarea Ord. nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România.
  • Ord. 1052/2014 (*actualizat*) privind aprobarea Metodologiei de atribuire în administrare şi custodie a ariilor naturale protejate;

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna

Având în vedere următoarele:

- consultările autorităţilor publice participante în cadrul şedintei Comitetului Special Constituit din data de 23.02.2018 desfăşurată la sediul APM Covasna (Proces-verbal ședință nr. 7/23.02.2018);

- Aviz CTAS nr. 946/14.12.2017 emis de Ministerul Apelor și Pădurilor;

- Avizul favorabil cu condiţii nr. 65/29.08.2017 emis de Agenția Națională pentru Arii Naturale Protejate, în calitate de administrator al sitului Natura 2000 ROSCI0246 Tinovul Luci;

- Avizul favorabil cu condiţii nr. 182/16.08.2017 emis de Asociația Vinca Minor, în calitate de custode al sitului Natura 2000 ROSCI0037 Ciomad – Balvanyos;

- Avizul favorabil cu condiţii nr. 57/27.02.2018 emis de CJPNS, în calitate de custode al sitului Natura 2000 Munţii Bodoc-Baraolt ROSPA0082, ROSCI0056 Dealul Ciocaş – Dealul Viţelului;

- Avizul favorabil cu condiţii nr. 279/21.02.2018 emis de Ocolul Silvic Privat Baraolt – custode sit Natura 2000 ROSCI0091 Herculian;

- Punctul de vedere al Agenției pentru Protecția Mediului Brașov nr. 2780/22.02.2018;

- Punctul de vedere al Agenției pentru Protecția Mediului Harghita nr. 933/22.02.218;

- Punctul de vedere al Agenției pentru Protecția Mediului Covasna – Compartimentul Arii Protejate din data de 06.03.2018;

 - Lista de control pentru etapa de încadrare SEA – Anexa F Ghid Generic privind evaluarea de mediu pentru planuri și programe din 23.02.2018;

- Lista de control pentru etapa de încadrare în procedura EA din data de 06.03.2018;

 

- în conformitate cu prevederile art. 5 alin (3) pct. a). corelat cu pct. c) şi a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

- în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;

 

Și ca urmare a delegării de competență (Adresele Ministerului Mediului nr. 15933/LAN/20.07.2017 și 159333/LAN/28.03.2018 prin care se deleagă către APM Covasna competența parcurgerii etapelor procedurale de realizare a evaluării de mediu pentru acest amenajament),

 

D e c i d e:

 

Amenajamentul silvic al Ocolului Silvic Tălișoara, Direcția Silvică Covasna, amplasat pe teritoriul a 3 județe: 77,8% în județul Covasna, 16,3 % în județul Harghita și 5,9% în județul Brașov, nu necesită evaluare de mediu şi nu necesită evaluare adecvată şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Decizia se bazează pe respectarea cerinţelor legislative privind integrarea în plan a consideraţiilor de mediu, identificarea problemelor de mediu rezultate ca efect a implementării planului, consultarea autorităţilor şi cetăţenilor posibil a fi afectaţi de implementarea acestuia.

 

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Cea mai mare porţiune a Ocolului Silvic Tălişoara este situată în partea nord – vestică a Judeţului Covasna. O porţiune mică, în zona cursului superior al Pârâului Vârghiş, face parte din Judeţul Harghita şi o zonă foarte mică din dreapta Oltului, între localităţile Ariuşd şi Căpeni, este situată în Judeţul Braşov. Suprafaţa fondului forestier, care face obiectul amenajamentului, totalizează 5226.21 ha este împărţită în 3 unităţi de gospodărire (U.P.): U.P.I Șugaș (2180,51 ha), U.P. II Baraolt (1206,83 ha) și U.P. III Tălișoara (1838,87 ha) și are ca folosințe:

  • Păduri și terenuri destinate împăduririi sau reîmpăduririi – 4806,06 ha din care de reîmpădurit 5,88 ha;
  • Terenuri afectate gospodăririi silvice – 96,00 ha;
  • Terenuri neproductive – 0,93 ha;
  • Terenuri scoase temporar din fondul forestier 323,22 ha.

Suprafața încadrată în grupa I funcțională este de 3876,08 ha, în grupa a II-a funcțională: 929,98 ha. A fost elaborat câte un amenajament pentru fiecare din cele 3 unităţi de gospodărire şi un studiu general la nivel de ocol silvic.

Procesul de producție s-a organizat în următoarele subunități de gospodărire:

  • Codru regulat – sortimente obișnuite: 3665,53 ha;
  • Păduri supuse regimului de conservare deosebită: 359,72 ha;
  • Rezervații de semințe: 179,41 ha;
  • Păduri supuse regimului de ocrotire integrală: 117,26 ha;
  • Suprafețe de fond forestier validate, ce urmează a fi puse în posesie: 478,26 ha.

Bazele de amenajare:

  • Regim: codru; crâng pentru salcâmete;
  • Compoziția țel: corespunzătoare tipului natural fundamental de pădure pentru arboretele exploatabile și compoziția țel la exploatabilitate pentru celelalte arborete;
  • Tratamente: tăieri progresive, tăieri succesive, tăieri rase, tăieri în crâng pentru salcâmete;
  •  Exploatabilitatea: de protecție pentru arboretele încadrate în grupa I funcțională și tehnică pentru arboretele încadrate în grupa a II-a funcțională;
  • Ciclul: 110 ani.

Posibilitatea:

  • Posibilitatea de produse principale: 14550 mc/an;
  • Volum de recoltat din produse secundare: 4761 mc/an, din care rărituri 4523 mc/an;
  • Volum maxim posibil de extras prin lucrări de conservare: 612 mc/an;

Lucări prevăzute în deceniul în curs:

  • Asigurarea regenerării naturale: 297,95 ha;
  • Îngrijirea culturilor tinere: 793,86 ha;
  • Degajări: 187,73 ha;
  • Curățiri: 391,87 ha, 2378 mc;
  • Rărituri: 1470,06 ha, 45227 mc;
  • Tăieri de regenerare: 783,67 ha, 145500 mc din care
    • Tăieri progresive: 733,98 ha, 131950 mc;
    • Tăieri succesive: 3,20 ha, 594 mc;
    • Tăieri rase: 45,78 ha, 12879 mc;
    • Tăieri în crâng: 0,71 ha, 77 mc;
  • Tărei de igienă: 1732,96 ha, 15640 mc;
  • Lucrări de conservare: 192,15 Ha, 6114 mc;
  • Împăduriri: 89,61 ha.

Amenajamentul nu propune viitoare proiecte, construirea de drumuri forestiere noi, rețeaua existentă de drumuri 7,5 m/ha asigură o accesabilitate a pădurilor de 81%.  

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele:

Soluţiile propuse în amenajamentului silvic au fost armonizate cu planurile de management aprobate ale ariilor naturale protejate cu care se suprapune.

c) relevanţa planului sau programului pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile:

Amenajamentul pune accent pe rolul mediogen pe care îl îndeplinesc pădurile în totalitate (fie că fac parte din arii naturale protejate, fie că sunt limitrofe sau nu acestora) şi totodată contribuie fundamental la menţinere şi îmbunătăţirea biodiversităţii şi stării de conservare a întregului fond forestier din zonă.

Gospodărirea pădurilor urmează să se realizeze diferenţiat, în raport de funcţiile atribuite arboretelor. Astfel, rezervaţii naturale şi aninişurile din ROSCI0091 Herculian au fost încadrate într-o subunitate de protecţie de tip E – rezervaţii pentru ocrotirea integrală a naturii (322.63 ha – 6%), urmând a beneficia de un regim de ocrotire integrală.

Arboretele situate în condiţii staţionale extreme (versanţi stâncoşi sau cu înclinare mare şi terenurile cu înmlăştinare), arboretele situate în perimetrul de protecţie a izvoarelor de apă minerală de la Bodoc şi arboretele destinate protejării unor obiective militare, au fost grupate într-o subunitate de protecţie de tip M – păduri supuse regimului de conservare deosebită (411.11 ha – 8%), în care se vor aplica numai lucrări speciale de conservare (fiind exceptate deci de la reglementarea procesului de producţie lemnoasă). Rezervaţiile de seminţe şi resursele genetice forestiere au fost grupate într-o subunitate de protecţie de tip K – rezervaţii de seminţe (179.41 ha – 3%), în care se vor aplica numai tăieri de igienă (fiind exceptate de asemenea de la reglementarea procesului de producţie lemnoasă).

Cu arboretele cu funcţii de protecţie mai puţin importante împreună cu cele cu funcţii de producţie şi protecţie, s-au constituit 2 subunităţi de gospodărire, în care a fost reglementată producţia de masă lemnoasă. Astfel, cu pădurile validate a fi retrocedate în baza legilor proprietăţii, a fost constituită o subunitate de tip O – păduri validate pentru a fi retrocedate (478.26 ha – 9%), iar cu restul arboretelor în care este permisă producţia, a fost constituită o subunitate de gospodărire de tip A – codru regulat, sortimente obişnuite (3712.49 ha – 71%).

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program:

- lucrările silvice (în special deschiderea căilor de colectare și extragerea materialului lemnos) propuse în interiorul ariilor naturale protejate;

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu:

- amenajamentul silvic implementează prevederile O.U.G. 195/2005 privind protecţia mediului, a O.U.G. 57/2007 (*actualizată*) privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice;

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor:

Un posibil impact negativ de slabă intensitate se poate resimți, pe o perioadă scurtă, cu ocazia extragerii materialului lemnos.

În amenajament sunt prevăzute măsuri de protecţie a fondului forestier: protecţia împotriva doborâturilor şi rupturilor de vânt şi zăpadă, protecţia împotriva incendiilor, protecţia împotriva bolilor şi a altor dăunători, măsuri de gospodărire a arboretelor cu uscare anormală.

b) natura cumulativă a efectelor: cumularea unor efecte provenind din implementarea anumitor poiecte/planuri/activităţi în suprafaţa studiată se va analiza individual, la reglementarea acestora;

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul.

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): efectuarea lucrărilor propuse prin amenjament nu prezintă risc pentru sănătatea umană sau pentru mediu;

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate): Prezentul amenajament silvic reglementează o suprafaţă de păduri aflată în proprietatea statului de 5226.21 ha;

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: nu este cazul;

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: în faza de implementare se vor respecta standardele şi normativele în vigoare, prezentul plan conţine măsuri de reducere a impactului asupra mediului;

(iii) folosirea terenului în mod intensiv: nu este cazul;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: Lucrările prevăzute în plan sunt în strânsă legătură cu obiectivele de conservare și cu ideea de îmbunătățire a habitatelor și speciilor de interes comunitar.

 

Evaluarea adecvată a amenajamentului silvic fost derulată de către APM Covasna conform prevederilor Ordinului MMP nr. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor protejate de interes comunitar. Au fost parcurse etapele de evaluare iniţială şi de încadrare astfel:

- având în vedere ca amenajamentul silvic se suprapune în mare parte cu arii naturale protejate din rețeaua Natura 2000, la evaluarea iniţială a documentaţiei s-a stabilit că planul propus intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare. Ariile naturale protejate de interes comunitar, ce se regăsesc pe teritoriul O.S. Tălişoara sunt:

- situl de importanţă comunitară ROSCI0036 Cheile Vârghişului;

- situl de importanţă comunitară ROSCI0037 Ciomad – Balvanyos;

- situl de importanţă comunitară ROSCI0056 Dealul Ciocaş – Dealul Viţelului;

- situl de importanţă comunitară ROSCI0091 Herculian;

- situl de importanţă comunitară ROSCI0246 Tinovul Luci;

- aria de protecţie specială avifaunistică ROSPA0027 Dealurile Homoroadelor;

- aria de protecţie specială avifaunistică ROSPA0082 Munţii Bodoc – Baraolt.

- memoriul de prezentare pentru evaluarea adecvată, întocmit conform Ordinului MMP 19/2010, elaborator Ministerul Cercetării și Inovării Institutul Național de Cercetare – Dezvoltare în Silvicultură ”Marin Drăcea”, Stațiunea Brașov a fost de pus de către titularul planului;

- APM Covasna a solicitat avizele custozilor/administratorilor acestor situri Natura 2000 prin adresa nr. 4782/31.07.2017;

- s-au obținut avize favorabile cu condiții de la custozii/administratorii ariilor naturale protejate;

- întreaga documentație aferentă amenjamentului silvic: Studiul general, Amenajamentul UPI, Amenajamentul UPII, Amenajamentul UPIII, Hărți amenajistice, a fost pusă la dispoziția APM Covasna spre consultare de către Direcția Silvică Covasna în perioada 19.02.2018 – 27.02.2018, conform Proceselor verbale de predare–primire înregistrate la APM Covasna cu nr. 934/19.02.2018 și 1549/27.02.2018;

- s-au solicitat puncte de vedere de la APM Harghita și APM Brașov prin adresa nr. 993/20.02.2018;

- APM Covasna a convocat membrii Comitetului Special Constituit, APM Harghita, APM Brașov şi titularul planului în vederea prezentării memoriului în şedinţa CSC (Convocator nr. 989/20.02.2018);

- APM Harghita și APM Brașov au depus puncte de vedere privind planul;

- Amenajamentul silvic a fost prezentat în şedinţa desfăşurată la APM Covasna în data de 23.02.2018 (proces-verbal şedinţă nr. 7/23.02.2018);

- s-a definitivat lista de control EA a etapei de încadrare (Anexa 1 la Ghidul Metologic Ord. MMP 19/2010) de către compartimentul Arii Protejate din cadrul APM Covasna;

- în urma desfăşurării etapei de incadrare s-a considerat că planul nu necesită parcurgerea celorlalte etape ale procedurii de evaluare adecvată;

 

Obligaţiile titularului:

  • Respectarea cu stricteţe a limitelor amplasamentului şi a zonelor funcţionale precizate în documentaţie;
  • Respectarea condiţiilor din avizele custozilor ariilor naturale protejate; se vor respecta prevederile Planurilor de management al siturilor Natura 2000 cu care se suprapune amenjamanetul;
  • Se vor notifica custozii arilor naturale protejate din rețeaua Natura 2000 înainte de începerea lucrărilor silvice prevăzute în amenajament;
  • Păstrarea a 3 - 10 arbori bătrâni pe picor/ha, respectiv arbori uscați sau în descompunere, pentru a asigura un habitat protrivit pentru ciocănitori, păsări de pradă, insecte și plante inferioare – în arboretele parcurse cu tăieri de igienă, tăieri progresive, tăieri de conservare;
  • Păstrarea arborilor cu scorburi ce pot fi utilizați ca locuri de cuibărit pentru păsări, respectiv adăpost pentru mamifere mici;
  • Menținerea unui număr mare de stejari bătrâni necesari pentru asigurarea condițiilor optime de cuibărit pentru Dendrocopus mediu;
  • Rotația pe cât posibil a zonelor cu diferite grade de intervenție în timp și ca amplasament;
  • În arboretele în care se vor face completări/împăduriri se vor urmări realizarea compozițiior țel și compozițiilor de regenerare corespunzătoare compoziției habitatelor Natura 200 identificate; se vor folosi puieți produși cu material seminologic de origine locală;
  • Se interzice introducerea de specii de arbori sau plante alohtone;
  • Respectarea măsurilor fitosanitare necesare prevenirii înmulțirii în masă a insectelor dăunătoare și a proliferării agenților fitopatogeni;
  • Este interzisă exploatarea forestieră în parcelele 263A, 262B în perioada 15 decembrie - 1 mai, pentru evitarea efectelor legate de deranjul mamiferelor ocrotite;
  • În parcela 263A în urma răriturilor să fie excluse mai ales speciile de carpen și larici, iar gorunul, fagul și pinul să fie favorizate conform recomandărilor planului de management aprobat;
  • În parcelele 263B și 261A pentru protejarea făgetelor bătrâne este interzisă realizarea ochiurilor cu suprafață prea mare. Pentru protejarea biodiversității trebuie păstrată cel puţin 10 arbore/ha lemn mort, pe picior sau căzut la sol, iar în urma marcării vor fi inventariate împreună cu custozii arbori pentru biodiversitate, cu respectarea perioadelor de interdicție stabilite.
  • Este interzisă valorificarea altor produse ale fondului forestier în rezervațiile naturale și în ariile naturale protejate de interes național
  • Este interzisă realizarea platformelor primare de lemn în rezervațiile naturale și în ariile naturale protejate de interes național
  • OS Tălișoara va instrui personalul cu privire ariile naturale protejate care se suprapun cu amenajamentul silvic, cu speciile și habitatele de interes comunitar din situri;
  • Se vor lua măsuri pentru diminuarea emisiilor de praf, zgomot și vibrații;
  • Se interzice degradarea traseelor turistice și a drumurilor publice;
  • Se vor proteja aninișurile existente pe malurile apelor din cadrul sitului Ciomad-Balvanyos;
  • Este interzisă orice formă de recoltare, capturare, ucidere, distrugere sau vătămare a speciilor de interes comunitar aflate în mediul lor natural, în oricare dintre stadiile ciclului lor biologic;
  • Măsuri necesare menținerii stării favorabile de conservare a speciei Ursus arctos, Canis lupus, Lynx Lynx, Felis silvestris: se interzice orice activitate de exploatare a masei lemnoase în vecinatatea bârloagelor si zonelor de crestere a puilor de urs, ras, lup, pisica salbatica in perioada 15 decembrie - 15 aprilie, pe o raza de 100 metrii. Titularul planului va solicita lista unitatilor amenajistice in care sunt localizate barloage de urs catre gestionarii fondurilor de management cinegetic, administratorul ariei protejate si Agentia pentru Protectia Mediului;
  • Este obligatorie comunicarea descoperirii unor cuiburi de păsări răpitoare și barză negră către custozii siturilor Natura 2000;
  • Se vor proteja arborii cu cuiburi de păsări răpitoare şi barză neagră; pe o rază de 300 m în jurul acestor cuiburi nu se vor executa lucrări silvice (inclusiv tăieri de conservare, igienizare) în perioada 15 martie – 15 august;
  • Menţinerea bălţilor, pâraielor, izvoarelor şi a altor corpuri mici de apă, mlaştini, smârcuri, într-un stadiu care să le permită să îşi exercite rolul în ciclul de reproducere al peştilor, amfibienilor, insectelor etc., prin evitarea fluctuaţiilor excesive ale nivelului apei, degradării digurilor naturale şi poluării apei;
  • Interzicerea aplicării tratamentelor chimice, cu excepția cazurilor dovedite de gradații sau defolieri;
  • Menţinerea habitatelor marginale cum ar fi lizierele, stâncării, mlaştini, etc;
  • Se vor respecta epocile şi termenele de tăiere şi colectare a materialului lemnos din parchete prevăzute in OM 1540/2011.
  • La colectarea masei lemnoase se interzice târârea şi depozitarea buştenilor în albiile apelor curgătoare, lemnul va fi traversat pe podețe de trecere, astfel încât să nu fie afectată fauna acvatică, fără a interveni prin decolmatare sau regularizare a albiilor naturale;
  • În vederea combaterii eroziunii precum şi a reducerii prejudiciilor  asupra arboretelor în timpul exploatării şi a altor lucrări aferente acestei activităţicu impact asupra factorilor de mediu şi pentru protejarea surselor de apă se impune:

          -folosirea drumurilor de exploatare existente;

          -interzicerea amplasării drumurilor pe suprafeţe sensibile din punct de vedere ecologic;

          -atunci când solul este îmbibat cu apă se vor sista lucrările de exploatare;

          -se vor lua măsuri pentru evitarea deprecierii seminţişului şi a arborilor rămaşi pe picior;

  • Este interzisă depozitarea materialelor lemnoase în albiile pâraielor şi văilor sau în locuri expuse viiturilor;
  • Nu se vor amenaja depozite de carburanţi în aria protejată şi în apropierea cursurilor de apă; În vederea eliminării scurgerilor accidentale de hidrocarburi se va asigura controlul periodic al utilajelor și vehiculelor folosite la lucrări asigurând astfel o stare de funcţionare adecvată a acestora; eventualele defectiuni vor fi remediate în ateliere de reparaţii autorizate;
  • Se interzice deversarea în apele de suprafaţă, apele subterane, evacuarea pe sol şi depozitarea în condiţii necorespunzătoare a uleiurilor uzate;
  • Este interzisă stocarea/depozitarea temporară a deşeurilor în ariile naturale protejate;
  • Se vor respecta prevederile impuse de reglementările în vigoare în materie de manipularea şi utilizarea substanţelor şi preparatelor periculoase;

 

Respectarea în integralitate a legislaţiei de mediu în vigoare şi a următoarelor acte normative:

  • OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Legea nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor cu modificările şi completările ulterioare; Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului;
  • Ordinul Ministerului Sănătăţii nr. 119/2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei;
  • O.U.G. 57/2007 (*actualizată*) privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice;
  • Legea 107/1996 (*actualizată*) – legea apelor;
  • Legea 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  • H.G. 188/2002 (*actualizată*) privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate;
  • H.G. 930/2005 pentru aprobarea Normelor speciale privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică;
  • Legea 86/2014 de aprobare a O.U.G. 34/2013 privind organizarea, administrarea şi exploatarea pajiştilor permanente şi pentru modificarea şi completarea Legii fondului funciar nr. 18/199;
  • Legea 46/2008 (*actualizată*) Codul silvic;
  • OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;

 

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

- Anunţurile privind depunerea solicitării de emitere a avizului de mediu, publicate de către titularul planului în ziarul Observatorul de Covasna în datele de 30.05.2017 şi 07.06.2017;

- Proiectul Deciziei etapei de încadrare a fost publicat pe pagina proprie de internet a APM Covasna http://apmcv.anpm.ro în data de 03.04.2018;

- Anunţul privind decizia etapei de încadrare publicat în ziarul Observatorul de Covasna în data de …2018;

 

APM Covasna a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie a publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului. Documentaţia care a stat la baza emiterii avizului de mediu a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

 

Măsurile prezentate și condițiile enumerate în prezenta Decizie de încadrare vor fi anexate la Planul amenajistic aprobat și aplicate în cadrul lucrărilor silvice din fondul forestier.

 

Se va solicita acord de mediu pentru lucrări de înfiinţare de drumuri forestiere, împădurirea de terenuri pe care nu a existat anterior vegetaţie forestieră sau defrişare în scopul schimbării destinaţiei terenului.

 

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul în care planul suferă modificări, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia. Nerespectarea condiţiilor prezentului aviz se sancționează conform prevederilor legale în vigoare.

 

Conform prevederilor HG 1076/2004 aveţi obligaţia de a informa publicul în mass media asupra deciziei privind etapa de încadrare a planului în termen de 3 zile de la primirea acesteia. Dovada publicării în mass – media va fi înaintată la APM Covasna.

Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ (*actualizată*).

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. Neagu Gheorghe

 

 

 

 

 

 

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                                            Întocmit,

        Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                           Ing. Farkas János