Back

proiect decizie a etapei de incadrare

                                        PROIECT DECIZIE ETAPĂ DE ÎNCADRARE

DIN DATA DE 14.12.2017

 

Ca urmare a notificării adresate de S.C. WOODEN BIKE SRL-D prin ACZEL ISTVAN, cu domiciliul în comuna Zăbala, satul Zăbala, nr. 80/A, judeţul Covasna, privind “ELABORARE PLAN URBANISTIC ZONAL – ZONĂ TURISTICĂ, propus a fi amplasat în comuna Zăbala, satul Zăbala, nr. 609, judeţul Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 7782/05.12.2017, în baza:

- Art. 14 din OUG nr. 1/2017, privind înființarea Ministerului Mediului prin reorganizarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor;

- HG nr. 19 din 12 ianuarie 2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi pentru modificarea unor acte normative;

- H.G. nr. 1000/2012, privind reorganizarea şi funcţionarea A.N.P.M. şi a instituţiilor aflate în subordinea acesteia, cu modificările şi completările ulterioare;

- O.U.G. nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;

- H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe (*actualizată*);

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna

 

- ca urmare a consultării autorităţilor publice participante în cadrul şedintei Comitetului Special Constituit din data de 14.12.2017 la sediul APM Covasna ( proces-verbal nr. 36 ):

- având în vedere că planul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ;

- în conformitate cu prevederile art. 5 alin (3) pct. a). corelat cu art. 1, pct. a) şi c) al anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

- în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat,

 

D e c i d e:

 

“Elaborare plan urbanistic zonal – zonă turistică”, propus a fi amplasat în comuna Zăbala, satul Zăbala, nr. 609, judeţul Covasna, nu necesită evaluare de mediu şi nu necesită evaluare adecvată şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Decizia APM Covasna de emitere a avizului de mediu se bazează pe respectarea cerinţelor legislative privind integrarea în plan a consideraţiilor de mediu, identificarea problemelor de mediu rezultate ca efect a implementării planului, consultarea autorităţilor şi cetăţenilor posibil a fi afectaţi de implementarea acestuia.

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

 – conform C.U. nr. 476 din 15.09.2017 terenul se află în intravilanul localităţii Zăbala, fiind în proprietatea solicitantului conform extras CF nr. 23396. Categoria de folosinţă actuală a terenului este de curţi, construcţii, fâneaţă, destinaţia terenului conform PUG aprobat fiind de construcţii de locuinţe şi funcţiuni complementare.

Obiectivul planului prevede amenajarea unei zone mici turistice în comuna Zăbala, judeţul Covasna.

Terenul studiat se află în intravilanul satului Zăbala, adiacent unei străzi în intravilan care derivă spre est din DC 7, la rândul lui derivat spre nord-est din DJ 121.

Se doreşte amenajarea unei incinte existente pe care există o şură într-o incintă turistică. Şura va fi revitalizată, refuncţionalizată şi adusă la standardele reclamate de o pensiune agroturistică, cu specific rural. Incinta va fi amenajată cu curte, grădină/livadă, acces carosabil şi pietonal, spaţii verzi şi va fi împrejmuită. În zonele apropiate sunt incinte de locuit cu gospodării de tip rural. Regimul maxim de înălţime va fi P+1+M nivele, amplasate într-un cadru natural şi construit potrivit, oferind condiţii avantajoase prin relief, vegetaţie, peisaje şi climă pentru funcţionarea obiectivului propus de beneficiar.

Suprafaţa totală de teren aflat în proprietatea beneficiarului şi care face obiectul prezentului PUZ este de 1.877 mp din care se propune reglementarea suprafeţei de 1.877 mp.

Incinta este organizată în două zone: curtea cu costrucţii şi grădina/livada. Construcţia va fi retrasă de la drumul local la 20,00 m aliniere. Împrejmuirea spre drumul local va fi transparentă sau semitransparentă, nu mai înaltă de 1,80 m.

Indici de ocupare a terenului: POT maxim = 20%;     CUT maxim = 0,60;

Spaţiile libere de construcţii şi amenajări vor fi configurate ca spaţii verzi.

Accesul în zona studiată este posibil de pe un drum local (stradă) care leagă centrul localităţii de zona Csipke. Drumul interioar al amplasamentului va fi drum semicarosabil cu ampriza de 3,50 m, bordat de rigolă pentru colectarea şi scurgerea apelor de suprafaţă. Se va asigura posibilitatea de parcare numai pe lot. Se va asigura posibilitatea de acces pentru autoutilitare de stins incendiul, salvare, vidanjă, poliţie, alte autoutilitare.

Construcţiile din zonele cele mai apropiate sunt construcţii de locuit şi anexe gospodăreşti mai vechi şi mai noi, cu specific de tip rural.                                                 

Asigurare utilităţi:

- alimentarea cu apă potabilă – se va realiza dintr-un puţ săpat (fântână), prevăzut cu pompă şi rezervor. Fântâna va asigura apa necesară la băi şi bucătărie. Apa va fi condusă la punctul de consum prin ţevi din material plastic pozate pe pat de nisip. Se va urmări permanent calitatea apei, parametrii fizici, chimici şi biologici, potabilitatea acesteia, prin analize de laborator.

- canalizarea menajeră – apele uzate menajere se vor conduce prin conducta de canalizare menajeră subterană către un bazin vidanjabil impermeabilizat, urmând ca atunci când va fi posibil racordul la sistemul centralizat de colectare a apelor uzate menajere (aflat în curs de implementare), să se facă racordul la acesta.

- canalizarea pluvială – apele meteorice şi de suprafaţă se vor conduce prin rigole deschise spre spaţiile verzi şi către rigola de pe marginea dumului public.

- asigurarea agentului termic: va fi în sistem local, cu centrală termică proprie, utilizând combustibil solid (lemn, peleţi, altele) sau de la o centrală electrică;

- energia electrică - se va asigura prin racord la reţeaua existentă aproape de amplasament, cu avizul furnizorului şi pe baza de proiect de specialitate. Energia electrică va asigura alimentarea circuitelor de iluminat şi prizelor precum şi iluminatul exterior;

- telecomunicaţii – racordurile telefonice posibile pot fi realizate din instalaţiile de telecomunicaţii existente în zona intravilanului localităţii Zăbala, pe baza avizelor solicitate de beneficiar de la deţinătorii reţelelor Tc existente;

- racordul la o reţea de distribuţie a gazului metan - nu este posibil;

- deșeurile menajere vor fi colectate în containere închise amplasate în depozitele agrementate din zonă. Materialele refolosibile, PET-uri, hârtie şi carton, textile, sticlă şi metal se vor colecta separat şi se vor preda la unităţi specializate de colectare, prin grija administratorului zonei;

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele: nu este cazul.

c) relevanţa planului sau programului pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: planul va contribui la modernizarea şi dezvoltarea zonei;

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program: organizarea circulației, echiparea edilitară a terenului;

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: încadrarea planului a fost efectuată în baza etapelor procedurale din evaluarea strategică de mediu (SEA);

2.Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: nu vor fi efecte semnificative;

b) natura cumulativă a efectelor: terenul se află în intravilanul localităţii Zăbala, categoria de folosinţă actuală a terenului este de curţi, construcţii, fâneaţă, destinaţia terenului conform PUG aprobat fiind de construcţii de locuinţe şi funcţiuni complementare.

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul.

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): nu este cazul;

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate): Planul propus, cu o suprafaţă totală de 1.877 mp, se află situat în intravilanul localităţii Zăbala, destinaţia terenului fiind de construcţii de locuinţe şi funcţiuni complementare.

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: nu este cazul;

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: în faza de implementare se vor respecta standardele şi normativele în vigoare.

(iii) folosirea terenului în mod intensiv: nu este cazul;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: Amplasamentul se situează în afara siturilor Natura 2000 din județ. Pe amplasament nu există dotări turistice.

Obligaţiile titularului:

- solicitarea şi obținerea tuturor avizelor la faza PUZ indicate în Certificatul de Urbanism nr. 476 din 15.09.2017, emis de Consiliul Judeţean Covasna, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acestea;

- se va solicita punct de vedere sau aviz din partea Sistemului de Gospodărire al Apelor Covasna;

- se va cere punct de vedere sau aviz din partea Direcției de Sănătate Publică Covasna;

- se va solicita acordul vecinilor pentru obiectivul ce urmează a fi construit, sub formă autentificată;

- respectarea cu stricteţe a limitelor amplasamentului şi a zonelor funcţionale precizate în documentaţie;

- să ia măsuri prealabile executării construcţiei obiectivelor, de decopertare a stratului de sol fertil de pe suprafeţele amplasamentelor aprobate, pe care să-l depoziteze şi să-l niveleze pe terenuri neproductive sau slab productive, indicate de organele agricole sau silvice, în vederea punerii în valoare sau a ameliorarii acestora, conform art. 100 din Legea nr. 18 din 19 februarie 1991 (*actualizată*) Legea fondului funciar;

- în perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante din punct de vedere a mediului ( instalaţii de reţinere a poluanţilor la sursă ), diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii;

- respectarea OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor Legii nr. 24/2007 privind reglementarea şi administrarea spaţiilor verzi din intravilanul localităţilor (*actualizată*);

- respectarea prevederilor Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;

- respectarea prevederilor Ordinului Ministerului Sănătăţii nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei;

- respectarea Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor HG nr. 188/2002, modificată şi completată prin HG nr. 352/2005 şi HG nr. 210/2007 pentru aprobarea normelor privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate;

- respectarea prevederilor Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor cu modificările şi completările ulterioare; Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului;

- respectarea OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

- Anunţurile privind depunerea solicitării de emitere a avizului de mediu, publicate în ziarul Mesagerul de Covasna în data de 23.10.2017 şi 03.11.2017;

- Anunț public privind decizia etapei de încadrare afișat pe site-ul APM Covasna http://apmcv.anpm.ro;

- Proiectul Deciziei etapei de încadrare se va publica pe pagina proprie de internet a APM Covasna http://apmcv.anpm.ro;

Autoritatea competentă pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie a publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului. Documentaţia care a stat la baza emiterii avizului de mediu a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

Avizul de mediu nu ţine loc de autorizaţie de construire, nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii. Titularul are obligaţia de a supune acest plan procedurii de adoptare numai în forma avizată de autoritatea competentă de mediu – APM Covasna.

Înaintea demarării investiţiei privind lucrările propuse în prezentul PUZ se va depune la APM Covasna documentaţia tehnică necesară în vederea obţinerii acordului de mediu.

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul în care planul suferă modificări, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia. Nerespectarea condiţiilor prezentului aviz constituie contravenţie şi se pedepseşte conform prevederilor legale în vigoare.

Conform prevederilor HG 1076/2004 aveţi obligaţia de a informa publicul în mass media asupra deciziei privind etapa de încadrare a planului în termen de 3 zile de la primirea acesteia. Dovada publicării în mass – media va fi înaintată la APM Covasna. Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ (*actualizată*).

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU GHEORGHE

 

 

 

 

Şef  Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii,                             Întocmit,

Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                  ing.Ghican Oana Elena