Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE

din 19.04.2021

 

Ca urmare a notificării adresate de DRĂGHICI CRINU GHEORGHE și DRĂGHICI COSTINA ELENA, cu domiciliul în municipiul Sfântu Gheorghe, str. Cezar Bolliac, nr. 8, et. 2, ap. 11, județul Covasna, în scopul „ELABORARE PLAN URBANISTIC ZONAL – ZONĂ MIXTĂ PRODUCȚIE ȘI SERVICII”, amplasat în comuna Ilieni, satul Sâncraiu, jud. Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 2083/25.03.2021,

În baza:

- OUG nr. 68/2019, Art. 6. al. (1) privind înfiinţarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor prin reorganizarea Ministerului Mediului şi prin comasarea cu Ministerul Apelor şi Pădurilor, prin preluarea activităţilor şi structurilor acestuia, precum şi a unităţilor aflate în subordinea, coordonarea şi sub autoritatea celor două ministere, Hotărâre de Guvern nr. 43/16.01.2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor;

- HG nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;

- O.U.G. 195/2005 privind protecția mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările utlerioare;

- H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe, cu modificările și completările ulterioare;

- prevederile Ord. nr. 995/2006 pentru aprobarea listei planurilor şi programelor care intră sub incidenţa H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

- O.U.G. nr. 57/2007 (*actualizată*) privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările și completările ulterioare;

- Ord. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar;

- Ord. nr. 2387/2011 pentru modificarea Ord. nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România;

- Ord. nr. 1.882 din 6 octombrie 2020 privind aprobarea Metodologiei de atribuire în administrare şi custodie a ariilor naturale protejate;

 

Agenţia de Protecţie a Mediului Covasna ca urmare a:

- punctelor de vedere transmise de către membrii CSC. Punctele de vedere emise de Direcția Județeană pentru Cultură Covasna, SGA Covasna, CJ GNM Covasna, DSP Covasna;

- Proces verbal nr. 9 din data de 15.04.2021 încheiat în urma punctelor de vedere transmise de către membrii CSC;

- în conformitate cu prevederile art. 5. alin (3) pct. a) și a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potențiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe;

- în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;

 

 

D e c i d e:

 

Planul „ELABORARE PLAN URBANISTIC ZONAL – ZONĂ MIXTĂ PRODUCȚIE ȘI SERVICII”, amplasat în comuna Ilieni, satul Sâncraiu, titular DRĂGHICI CRINU GHEORGHE și DRĂGHICI COSTINA ELENA, cu domiciliul în municipiul Sfântu Gheorghe, str. Cezar Bolliac, nr. 8, et. 2, ap. 11, județul Covasna nu necesită evaluare de mediu și nu necesită evaluare adecvată și se va supune adoptării fără aviz de mediu.

 

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

 

Descrierea planului:

Obiectul lucrarii :

Proiectul de față propune realizarea unei zone de servicii in satul Sancrai, comuna Ilieni, intr-un areal aflat in extravilanul satului, in partea de est a acestuia, zona cuprinsa in PUG aprobat ca si zona in extravilan fara reglementari. Se intentioneaza amenajarea unei zone de productie si servicii care va cuprinde o cladire de productie si servicii si anexele necesare.

Ansamblul se contureaza ca o micro-zona de productie si de servicii, cadrul natural si construit apropiat oferind valentele necesare pentru acest obiectiv, cu atat mai mult cu cat in zona, de-a lungul DJ 112, mai functioneaza asemenea obiective de servicii sau productie, Din totalul suprafetei din CF de 7.400 m se solicita introducerea in intravilan si reglementarea suprafetei de 6.000 mp ( arabil ).

Stadiul actual al dezvoltării

Zona studiata este situata in extravilanul satului Sancrai.

Suprafata totala de teren studiata este de 6.000 mp, aflata in prorietatea privata a unor persoane fizice. Terenul figureaza in CF nr. 25681 ( 7400mp ),  Ilieni. Accesul in zona se va face de pe drumul judetean DJ 112, drum din care, spre sud de amplasament, se ramifica DC 32 care face legatura spre centrul satului Sancrai. Zona de amplasament vizata se intinde pe un teren in suprafata totala de 0,74 ha. Functiunile actuale sunt de exploatatie agricola in extravilan ( arabil 6000 mp si fanea 1400 mp, nedezmembrat ). Pe teren nu exista constructii sau amenajari. Nu este posibil in momentul de fata racordul, in conditii rezonabile de cost de investitie, la o retea centralizata de canalizare menajera, nu exista in zona retea de canalizare pluviala.

 PROPUNERI DE DEZVOLTARE URBANISTICA

Zonificare functionala – reglementari, bilant teritorial, indici urbanistici:

Conform temei de proiectare, s-au propus constructii si amenajari  specifice unei microzone de productie se servicii.

Modernizarea circulatiei:

Organizarea circulatiei in zona studiata nu presupune interventii majore odata cu implementarea  obiectivului propus, dar reclama rezolvarea accesului din DJ 112 in conditii optime, fara a impieta asupra fluentei traficului pe acest drum.

Ansamblul propus nu presupune un flux mult crescut de vehicule de trafic in zona.

Circulatia interioara a incintei este astfel rezolvata incat sa nu pricinuiasca momente sau puncte conflictuale de circulatie.

 

Bilant teritorial – situatia propusa

Specificatie

ha

%

suprafata totala studiata ( reglementata )

0,60

100,00

suprafata ocupata de constructii

0,09

15,00

suprafata ocupata de circulatii carosabile

0,13

21,67

suprafata ocupata de echipare edilitara si zona de protectie aacestora

0,24

40,00

suprafata ocupata de edificabil ( din total )

0,09

15,00

suprafata ocupata de spatii verzi

0,14

23,33

suprafata ocupata de alte functiuni

0,00

0,00

Suprafata totala ocupata :                                     0,60          100,000

Indici de ocupare a terenului :

Procent de ocupare a terenului POT maxim  = 15,00%

Coeficient de ocupare a terenului CUT maxim = 0,22

Dezvoltarea echiparii edilitare

Alimentare cu apa :      

Alimentarea cu apa se va realiza din reteaua centralizata de distributie a apei potabile existenta pe traseul drumului judetean. Apa va fi condusa la punctele de consum prin bransamente la conducta de alimentare care va fi pozata pe traseul indicat in plansa A -05

Canalizare menajera

Apele uzate menajere se vor conduce prin retea de canalizare menajera subterana spre bazinul vidanjabil amplasatein partea centrala a amplasamentului pentru asigurarea scurgerii in sistem gravitational a apelor uzate. Pana la realizarea coductei de colectare a apelor uzate menajere a satului Sancrai, canalizarea menajera se va rezolva local prin acest sistem, urmand ca dupa asigurarea posibilitatilor de racordare la o retea centralizata, canalizarea sa se racordeze imediat la aceasta.  Apele uzate de la spatiile de productie si servicii vor trece printr-un filtru de hidrocarburi.

 

 

Canalizare pluviala

Apele meterorice si de suprafata se vor colecta si conduce prin rigole deschise , de-a lungul laturii sud a terenului catre rigolele de pe traseul drumului judetean.  Apele pluviale vor fi indeparate de fronturile construite prin lucrari de sistematizare verticala si amenajari exterioare corespunzatoare.

Incalzire

Spatiile interioare vor fi incalzite cu centrala termica proprie, cu combustibil solid sau cu curent electric. Se poate realiza constructie pentru centrala, pe amplasament, de asemenea pentru depozit de combustibili, conform prevederilor regulamentului local de urbanism aferent PUZ.

Alimentare cu energie electrica :

Pentru asigurarea alimentarii cu energie electrica necesara circuitelor de iluminat si prize, se va realiza racordul la reteaua existenta in zona drumului judetean pe baza de proiect de specialitate si cu acordul detinatorului de retele si furnizorului de energie.

Telecomunicatii :

   Racordurile telefonice posibile pot fi realizate din instalatiile de telecomunicatii existente in zona intravilanului localitatii Sancrai, pe baza avizelor solicitate de benefiari de la detinatorii retelelor  Tc  existente.

Alimentare cu gaze naturale :

Zona este traversata de o conducta de transport gaze naturale, figurata pe planul de situatie.

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele: Constructiile din apropiere ( intravilanul satului Sancrai ) sunt locuinte de tip rural in mare majoritate, gospodarii cuprinzand si anexe gospodaresti, starea lor este relativ buna. In zona exista si unitati mici de servicii diverse pe traseul drumului intre Ilieni si Sfantu Gheorghe.

 Documentatia este elaborata pe baza prevederilor din Certificatul de Urbanism nr. 507 din 13.11.2020, eliberat de Consiliul Judetean Covasna.

Prevederi ale Cetificatului de Urbanism:

- regimul juridic

Imobilul teren este identificat cu nr. cad 25681 din CF 25681 Ilieni, proprietatea inițiatorilor lucării, se află în extravilanul localitatii conform PUG aprobat. Imobilul nu este inclus pe lista monumentelor istorice si nu se afla în zona de protecția monumete istorice sau ale naturii.

- regimul economic

Terenul are o suprafata de 7400 mp.

Categoria de folosinta este arabil 6000 mp și fâneață 1400 mp.

- regimul tehnic

se solicita elaborare PUZ, indicii urbanistici sunt stabiliti prin PUZ fiind:

POT=15 % (maxim), CUT=0,22 (maxim)

 c) relevanţa planului sau programului pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: Amplasamentul studiat se afla situat in perimetrul extravilan al comunei, al satului Sancrai. Terenul se intinde pe un teren plan, cvasiorizontal. Se intentioneaza amenajarea unei zone de productie si servicii care va cuprinde o cladire de productie si servicii si anexele necesare.

Ansamblul se contureaza ca o micro-zona de productie si de servicii, cadrul natural si construit apropiat oferind valentele necesare pentru acest obiectiv, cu atat mai mult cu cat in zona, de-a lungul DJ 112, mai functioneaza asemenea obiective de servicii sau productie, zona conturandu-se de-a lungul ultimilor ani ca o zona avand acest specific. Din totalul suprafetei din CF de 7.400 m se solicita introducerea in intravilan si reglementarea suprafetei de 6.000 mp (arabil ).

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program:

Problemele de mediu relevante pentru plan sunt următoarele: echiparea cu utilităţi a amplasamentului de aşa manieră încât să nu impieteze asupra factorilor de mediu, folosind instalaţii, echipamente şi utilaje ale căror caracteristici sunt compatibile cu normele de protecţia mediului. Aspectele de protectia mediului se rezuma la rezolvarea utilitatilor de asa maniera incat sa nu impieteze asupra integritatii factorilor de mediu, folosind instalatii, echipamente si utilaje ale caror caracteristici sunt compatibile cu normele de protectia mediului, si, evident, o utilizare, o explotare corespunzatoare a tuturor constructiilor, amenajarilor si dotarilor.

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu:

Nu este cazul.

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: Efecte nesemnificative.

După terminarea lucrărilor este obligatorie refacerea cadrului natural afectat de lucrări.

b) natura cumulativă a efectelor: Nu este cazul

c) natura transfrontieră a efectelor: Nu este cazul.

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): Construcțiile prevăzute vor respecta reglementările propuse prin plan.

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate):

Terenul are suprafață totală de 7400 mp și se află în extravilanul localității, nr. cad 25681 din CF 25681 Ilieni. Categoria de folosință actuală a terenului este arabil cf. CU nr. 507 din 13.11.2020 emis de către Consiliul Județean Covasna.

Indici de ocupare a terenului propuși:

Procent de ocupare a terenului POT propus  = 15,00  % (maxim)

Coeficient de ocupare a terenului CUT propus = 0,22 (maxim)

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: distanţa faţă de obiectivele de interes cultural sunt mari, nu pot fi afectate.

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: Atât în faza de construcție, cât și în faza de funcționare a obiectivelor propuse se vor respecta standardele și normativele în vigoare.

(iii) folosirea terenului în mod intensiv: Prin grija beneficiarilor se va asigura o bună gospodărire și folosire a incintei.

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: planul în sine nu are un efect asupra acestor zone.

Obligațiile titularului:

  • Solicitarea şi obținerea tuturor avizelor la faza PUZ indicate în Certificatul de Urbanism nr. 507 din 13.11.2020, emis de Consiliul Județean Covasna, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acestea;
  • Conform procesului-verbal nr. 9 din data 15.04.2021, încheiat în urma punctelor de vedere transmise de către membrii CSC s-a stabilit:

- necesitatea depunerii documentației la Direcția Județeană ptr. Cultură Covasna în vederea obținerii actului de reglementare;

- deține Asistență de Specialitate de Sănătate Publică de la Direcția de Sănătate Publică Covasna.

-ISU Covasna solicită respectarea prevederilor Legii nr. 525/1996, referitor la acces autospeciale;

  • Respectarea legislației de mediu în vigoare.
  • Să respecte în integralitate prevederile următoarelor acte normative:
    • O.U.G. 195/2005 (*actualizată*) privind protecția mediului;
    • O.U.G. nr. 57/2007 (*actualizată*) privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice;
    • Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
    • Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
    • Legea nr. 211 din 15 noiembrie 2011 privind regimul deşeurilor
    • Ordinul Ministerului Sănătăţii nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei;
    • se vor respecta prevederile HG nr. 188 / 2002, modificată prin HG 352 / 2005, privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate;
    • Legea nr. 47/2012 pentru modificarea și completarea Legii nr. 24/2007, privind reglementarea și administrarea spațiilor verzi din intravilanul localităților.
  • În perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante din punct de vedere a mediului (instalaţii de reţinere a poluanţilor la sursă), diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii; Nu se vor folosi materiale poluante, periculoase și nocive;

Informarea și participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

- Anunţurile privind inițierea PUZ, publicate în ziarul Observatorul de Covasna în data de  09.12.2020 și 12.12.2020;

- Convocatorul transmis către membrii CSC;

- Procesul verbal al şedinţei CSC nr. 9/15.04.2021;

- Anunț public privind decizia etapei de încadrare și proiectul deciziei afișat pe site-ul APM Covasna (http://apmcv.anpm.ro) din data de 19.04.2021;

Autoritatea competentă pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie a publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului. Documentaţia a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

Avizul de mediu nu ţine loc de autorizaţie de construire, nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii. Titularul are obligaţia de a supune acest plan procedurii de adoptare numai în forma avizată de autoritatea competentă de mediu – APM Covasna.

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul în care planul suferă modificări sau este revizuit, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia. Nerespectarea condiţiilor prezentuluii aviz constituie contravenţie şi se pedepseşte conform prevederilor legale în vigoare.

Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004 cu modificările și completările ulterioare.

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU Gheorghe

 

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizații,                                                 Întocmit,

Ing. SIMINICEANU Gabriel Nicolae                                                Ing. FARKAS Berta