Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE INCADRARE

din 14.05.2019

 

Ca urmare a notificării adresate de BARTOK KATALIN, BARTOK ANTAL- ANDRAS, cu domiciliul/sediul în sat Cernat, com. Cernat, nr. 842A, judeţul Covasna, privind “Elaborarea Planului Urbanistic Zonal  – DEPOZIT PRODUSE AGRICOLE”, propus a fi amplasat în comuna Cernat, satul Cernat, nr. 842A,  judeţul Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 2912/12.04.2019;

- Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr.1/2017,ce prevede infintarea Ministerului Mediului

- H.G. 19/17.01.2017 privind organizarea si functionarea Ministerului Mediului,

- O.U.G. 195/2005 privind protecția mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările utlerioare;

- H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri și programe, cu modificările și completările ulterioare;

- prevederile Ord. nr. 995/2006 pentru aprobarea listei planurilor şi programelor care intră sub incidenţa H.G. nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

- O.U.G. nr. 57/2007 (*actualizată*) privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările și completările ulterioare;

- Ord. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar;

- Ord. nr. 2387/2011 pentru modificarea Ord. nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România;

-  H.G. nr. 1000/2012, privind reorganizarea şi funcţionarea A.N.P.M. şi a instituţiilor aflate în subordinea acesteia, cu modificările şi completările ulterioare;

 

Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna

 

- ca urmare a consultării autorităţilor publice participante în cadrul şedintei Comitetului Special Constituit din data de 09.03.2018 la sediul APM Covasna (proces-verbal nr. 9/09.03.2018);

- Notificare/ Asistenta de specialitate de sanatate publica, nr.1113 din 05.03.2019 emisa de Directia de Sanatate Publica Covasna;

- Notificare/Aviz  nr. 1464 din 11.03.2019, emis de SGA Covasna;

- Notificare/Aviz nr. 2901804 din 06.03.2019, emis de ISU Covasna,

- având în vedere că planul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ;

- în conformitate cu prevederile art. 5 alin (3) pct. a). corelat cu pct. c) şi a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

- în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;

 

D e c i d e:

 

”Planul urbanistic zonal - DEPOZIT PRODUSE AGRICOLE ”, propus a fi amplasat în comuna Cernat,sat Cernat,  nr. 842A, judeţul Covasna nu necesită evaluare de mediu şi nu necesită evaluare adecvată şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Decizia APM Covasna de emitere a avizului de mediu se bazează pe respectarea cerinţelor legislative privind integrarea în plan a consideraţiilor de mediu, identificarea problemelor de mediu rezultate ca efect a implementării planului, consultarea autorităţilor şi cetăţenilor posibil a fi afectaţi de implementarea acestuia.

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Proiectul de fata se intocmeste pentru schimbarea destinatiei unui teren de 7585 mp din categoria de folosinta actuala curti, constructii, avand in vedere faptul ca parcela se situeaza partial in extravilan, precum si faptul ca investitia reprezinta o derogare de la prevederile PUG aprobat cu Cernat nr. 19/2001, prelungit ci HCL nr. 52/2015, realizarea ei este conditionata de elaborarea acestui PUZ. Terenul este amplasat in intravilanul cat si in extravilanul localitatii, este in proprietatea solicitantilor si identificat cu nr. Cad. 30888 si 30888-C1,conform extras CF nr. 30888 Cernat. Pe terenul studiat se afla 3 constructii cu Autorizatie de construire, actualmente fiind utilizate ca parc de utilaje agricole si depozit. Terenul fiind 80% plat nu sunt necesare lucrari de sistematizare pe verticala, cu exceptia lucrarilor care sa asigure scurgerea apelor meteorice spre santul existent. Vecinatati :la est si nord-gospodarie individuala si drum, la nord si vest-gospodarii particulare, la sud- drum .Terenul este imprejmuit. Avand in vedere ca terenul se invecineaza cu drumul comunal accesul in incinta se face de pe un drumul comunal, incinta nefiind imprejmuita la drumul comunal.In cadrul incintei se vor realiza drumuri carosabile si trotuare pietonale.  

– Imobilul, teren identificat cu nr. cad. 30888 se afla in intravilanul si extravilanul  localitatii Cernat, cu o suprafata de 7585 mp, pentru care se propune schimbarea destinatiei functionale este in intravilan si extravilan, teren  curti- constructii, cu destinatia depozit produse agricole. Constructiile propuse sunt hale de depozitare produse si utilaje agricole cu rol de depozite, anexe gospodaresti cu o suprafata construita de 1835 mp,suprafata desfasurata de 2146 mp.

Regimul de inaltime:- Majoritatea constructiilor vor avea un singur nivel, depozite Parter inalt, parter si mansarda sau etaj doar la birouri si grupurile sanitare.

 Regimul economic : Terenul care face obiectul PUZ are suprafata de 7585 mp, categoria de folosinta actuala este curti, constructii.

Conform zonei edificabile prevazute in plansa de reglementari urbanistice ,cladirile vor fi amplasate cu minim 19 m fata de axa drumului comunal.

Spatiile  verzi vor fi realizate in incinta, langa garduri, drumuri si alei.

Indici de ocupare a terenului:

Procent de ocupare a terenului       POT  = 24,19%       

Coeficient de ocupare a terenului  CUT min = 0,28     

Probleme de mediu-relatia cu zone de protectie

In urma analizarii situatiei existente s-a  constatat ca obiectivul propus este un asamblu omogen de amenajari si constructii functionale ,cu specific de activitate neagresiv fata de factorii de mediu,apa,aer, sol si asezari umane,in limitele unei utilizari corecte.

 

Asigurare utilităţi:

- alimentarea cu apa: pe teren exista alimentare cu apa de la un put sapat aflat la vest de incinta studiata, pe un alt teren aflat in proprietatea titularului. Pe strada principala exista retea de alimentare cu apa dar nu este pusa in functiune. Cand aceasta retea va fi functionala se va face racordul la retea obligatoriu pe cheltuiala beneficiarului.

- canalizarea menajera: Depozitele nu necesita canalizare menajera, apele uzate menajere provenite de la grupurile sanitare vor fi colectate in bazine vidanjabile.

- canalizarea pluviala : apele pluviale provenite de pe acoperisuri si platformele betonate se propune a fi evacuate in spatiile verzi din incinta;

- asigurarea agentului termic: spatiile agricole vor fi incalzite cu aeroterme;

- alimentarea cu energie electrică : amplasamentul va fi racordat la reteaua de alimentare cu energie electrica;

- alte lucrari impuse pentru protectia factorilor de mediu: depozite de deseuri menajere- se vor rezolva in mod corespunzator colectarea si depozitarea temporara  a deseurilor de tip menajer, materialele refolosibile se vor colecta separat si se vor preda la unitati specializate de colectare,prin grija proprietarului;

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele: nu este cazul.

c) relevanţa planului sau programului pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: planul prevede dezvoltarea zonei in domeniul agriculturii;.

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program: organizarea circulaţiei, echiparea edilitară a terenului;

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: încadrarea planului a fost efectuată în baza etapelor procedurale din evaluarea strategică de mediu (SEA);

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: nu vor fi efecte semnificative;

b) natura cumulativă a efectelor: terenul este situat în intravilanul si extravilanul localitatii Cernat.

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul.

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor):  nu este cazul;

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate): Planul propus, cu destinatia de Depozit produse agricole , are o suprafaţă totală de 7585 mp, se află în intravilanul si extravilanul localitatii Cernat, proprietate privata a titularilor proiectului conform CF nr. 30888 loc. Cernat. Amplasamentul este potrivit functiunii propuse fiind intr-o zona tampon intre zona de locuinte si zona de teren agricol.

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

          (i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: nu este cazul;

         (ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: în faza de implementare se vor respecta standardele şi normativele în vigoare.

          (iii) folosirea terenului în mod intensiv: nu este cazul;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: Amplasamentul se situează în afara siturilor Natura 2000 din judeţ.

Obligaţiile titularului:

- solicitarea şi obtinerea tuturor avizelor la faza PUZ indicate în Certificatul de Urbanism nr. 664/11.12.2018, emis de Consiliul Judetean Covasna, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acestea;

- respectarea cu stricteţe a limitelor amplasamentului şi a zonelor funcţionale precizate în documentaţie;

- să ia masuri prealabile executării construcţiei obiectivelor, de decopertare a stratului de sol fertil de pe suprafeţele amplasamentelor aprobate, pe care sa-l depoziteze şi să-l niveleze pe terenuri neproductive sau slab productive, indicate de organele agricole sau silvice, in vederea punerii in valoare sau a ameliorarii acestora, conform art. 100 din Legea nr. 18 din 19 februarie 1991 (*actualizată*) Legea fondului funciar;

- în perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante din punct de vedere a mediului (instalaţii de reţinere a poluanţilor la sursă), diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii;

- respectarea OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor Legii nr. 24/2007 privind reglementarea şi administrarea spaţiilor verzi din intravilanul localităţilor (*actualizată*);

- respectarea prevederilor Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;

- respectarea prevederilor Ordinului Ministerului Sănătăţii nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei;

- respectarea Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor HG nr. 188/2002, modificată şi completată prin HG nr. 352/2005 şi HG nr. 210/2007 pentru aprobarea normelor privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate;

- respectarea prevederilor Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor cu modificările şi completările ulterioare; Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului;

- respectarea OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

- Anunţurile privind depunerea solicitării de emitere a avizului de mediu, publicate în ziarele Observatorul de Covasna în data de 09.04.2019 şi 12.04.2019;

- Procesul verbal al sedintei CSC nr.9 din 09.03.2018 ;

- Proiectul Deciziei etapei de încadrare se va publica pe pagina proprie de internet a APM Covasna http://apmcv.anpm.ro;

Autoritatea competentă pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie a publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului. Documentaţia care a stat la baza emiterii avizului de mediu a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

Avizul de mediu nu ţine loc de autorizaţie de construire, nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii. Titularul are obligaţia de a supune acest plan procedurii de adoptare numai în forma avizată de autoritatea competentă de mediu – APM Covasna.

Înaintea demarării investiţiei privind lucrările propuse în prezentul PUZ se va depune la APM Covasna documentaţia tehnică necesară în vederea obţinerii acordului de mediu.

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul în care planul suferă modificări, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia. Nerespectarea condiţiilor prezentului aviz constituie contravenţie şi se pedepseşte conform prevederilor legale în vigoare.

Conform prevederilor HG 1076/2004 aveţi obligaţia de a informa publicul în mass media asupra deciziei privind etapa de încadrare a planului în termen de 3 zile de la primirea acesteia. Dovada publicării în mass – media va fi înaintată la APM Covasna. Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ (*actualizată*).

 

 

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU GHEORGHE

 

 

 

 

Şef  Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                      Întocmit,

Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                        Ing. Bote Daniela