RAPORT DE EVALUARE LEGEA NR. 52/2003 ANUL 2012
RAPORT DE EVALUARE
A IMPLEMENTĂRII LEGII NR. 52/2003 ÎN ANUL 2012
Numele autorităţii sau instituţiei publice: AGENŢIA PENTRU PROTECŢIA MEDIULUI COVASNA
INDICATORI |
cod |
RASPUNS |
|
A. Procesul de elaborare a actelor normative |
|||
1. Numărul proiectelor de acte normative adoptate în 2012 |
A1 |
0 |
|
2. Numărul proiectelor de acte normative care au fost anunţate în mod public |
A2 |
0 |
|
Dintre acestea, au fost anunţate în mod public: |
|||
|
A2_1 |
0 |
|
|
A2_2 |
0 |
|
c. prin mass-media |
A2_3 |
0 |
|
3.Numărul de cereri primite pentru furnizarea de informaţii referitoare la proiecte de acte normative |
A3 |
0 |
|
Din care, solicitate de: |
|||
a. persoane fizice |
A3_1 |
0 |
|
b. asociaţii de afaceri sau alte asociatii legal constituite |
A3_2 |
0 |
|
4.Numărul proiectelor transmise persoanelor fizice care au depus o cerere pentru primirea informaţiilor referitoare la proiectul de act normativ |
A4 |
0 |
|
5.Numărul proiectelor transmise asociaţiilor de afaceri şi altor asociaţii legal constituite |
A5 |
0 |
|
6.Numărul persoanelor responsabile pentru relaţia cu societatea civilă care au fost desemnate |
A6 |
0 |
|
7.Numărul total al recomandarilor primite |
A7 |
0 |
|
8.Numarul totalal recomandărilor incluse în proiectele de acte normative |
A8 |
0 |
|
9.Numărul întâlnirilor organizate la cererea asociaţiilor legal constituite |
A9 |
0 |
|
10.Numărul proiectelor de acte normative adoptate în anul 2012 fără a fi obligatorie dezbaterea publică a acestora (au fost adoptate în procedura de urgenţă sau conţin informaţii care le exceptează de la aplicarea Legii nr. 52/2003, conform art. 5) |
A10 |
0 |
|
B. Procesul de luare a deciziilor |
|||
1.Numărul total al şedinţelor publice (stabilite de instituţiile publice) |
B1 |
3 |
|
2.Numărul şedinţelor publice anunţate prin: |
|||
a. afişare la sediul propriu |
B2_1 |
3 |
|
b. publicare pe site-ul propriu |
B2_2 |
3 |
|
c. mass-media |
B2_3 |
3 |
|
3.Numărul estimat al persoanelor care au participat efectiv la şedinţele publice (exclusiv funcţionarii) |
B3 |
10 |
|
4.Numărul şedinţelor publice desfăşurate în prezenţa mass-media |
B4 |
0 |
|
5.Numărul total al observaţiilor şi recomandărilor exprimate în cadrul şedinţelor publice |
B5 |
0 |
|
6.Numărul total al recomandărilor incluse în deciziile luate |
B6 |
0 |
|
7.Numărul şedinţelor care nu au fost publice, cu motivaţia restricţionării accesului: |
|||
a. informaţii exceptate |
B7_1 |
|
|
b. vot secret |
B7_2 |
|
|
c.alte motive (care ?)
|
B7_3 |
|
|
8.Numărul total al proceselor verbale (minuta) şedinţelor publice |
B8 |
3 |
|
9.Numărul proceselor verbale (minuta) făcute publice |
B9 |
3 |
|
C. Cazurile în care autoritatea publică a fost acţionată în justiţie în 2012 |
|||
1. Numărul acţiunilor în justiţie pentru nerespectarea prevederilor legii privind transparenţa decizională intentate administraţiei publice: |
|||
a. rezolvate favorabil reclamantului |
C1_1 |
0 |
|
b. rezolvate favorabil instituţiei |
C1_2 |
0 |
|
c. în curs de soluţionare |
C1_3 |
0 |
|
Intocmit Ing. Vasile Mânecuţă
Textul Legii nr. 52/2003 se găseşte pe site-ul Agenţiei pentru Strategii Guvernamentale: www.publicinfo.ro
Glosar de termeni:
- Act normativ = actul emis sau adoptat de o autoritate publică, cu aplicabilitate generală
- Asociaţie legal constituită = orice organizaţie civică, sindicală, patronală sau orice alt grup asociativ de reprezentare civică
- Minuta=documentul scris (procesul verbal) în care se consemnează în rezumat punctele de vedere exprimate de participanţi la o sedinţă, precum şi rezultatul dezbaterilor
- Proiect de act normativ = textul actului normativ înainte de adoptare
- Recomandare = orice punct de vedere, sugestie, propunere sau opinie, exprimată verbal sau în scris, primită de către autorităţile publice de la orice persoană interesată în procesul de luare a deciziilor şi în procesul de elaborare a actelor normative
- Şedinţă publică = şedinţa desfăşurată în cadrul autorităţilor administraţiei publice şi la care are acces orice persoană interesată
RECLAMAŢIE ADMINISTRATIVĂ (1)
Anexa 2a la Normele metodologice
de aplicare a Legii 544/2001 privind
liberul acces la informatiile de interes public
RECLAMAŢIE ADMINISTRATIVĂ (1)
Denumirea autorităţii sau instituţiei publice........................................................…
Sediul/Adresa.......................................................................................................
Data.........................................................
Stimata Doamna/Stimate Domn................................................................
Prin prezenta formulez o reclamaţie administrativă, conform Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, întrucât la cererea nr ..............din data de .....................am primit un răspuns negativ, la data de ....................................., într-o scrisoare semnată de ………………………………………………………………….
(completaţi numele respectivului funcţionar)
Documentele de interes public solicitate erau următoarele:
...............................................................................................................................……..
...............................................................................................................................……..
...............................................................................................................................……..
...............................................................................................................................……..
Documentele solicitate se încadrează în categoria informaţiilor de interes public, din următoarele considerente:
...............................................................................................................................……..
...............................................................................................................................……..
...............................................................................................................................……..
...............................................................................................................................……..
Prin prezenta solicit revenirea asupra deciziei de a nu primi informaţiile de interes public solicitate în scris/în format electronic, considerând că dreptul meu la informaţie, conform legii, a fost lezat.
Vă mulţumesc pentru solicitudine,
.......................................
(semnătura petentului)
Numele si adresa petentului........................
Adresa....................................
Telefon....................................
Fax....................................
RECLAMAŢIE ADMINISTRATIVĂ (2)
Anexa 2b la Normele metodologice
de aplicare a Legii 544/2001 privind
liberul acces la informatiile de interes public
RECLAMAŢIE ADMINISTRATIVĂ (2)
Denumirea autorităţii sau instituţiei publice..........................................................
Sediul/Adresa.......................................................................................................
Data.........................................................
Stimata Doamna/Stimate Domn................................................................
Prin prezenta formulez o reclamaţie administrativă, conform Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, întrucât la cererea nr ..............din data de .....................nu am primit informaţiile solicitate in termenul legal, stabilit de lege. Documentele de interes public solicitate erau următoarele:
.................................................................................................................................
.................................................................................................................................
.................................................................................................................................
.................................................................................................................................
.................................................................................................................................
.................................................................................................................................
Documentele solicitate se încadrează în categoria informaţiilor de interes public, din următoarele considerente:
.................................................................................................................................
.................................................................................................................................
.................................................................................................................................
.................................................................................................................................
Prin prezenta solicit revenirea asupra deciziei de a nu primi informaţiile de interes public solicitate în scris/în format electronic, considerând că dreptul meu la informaţie, conform legii, a fost lezat.
Vă mulţumesc pentru solicitudine,
.......................................
(semnătura petentului)
Numele si adresa petentului........................
Adresa.....................................
Telefon....................................
Fax..........................................
Drepturile cetatenilor la informatia de mediu
Drepturile cetatenilor
Solicitarea şi furnizarea informaţiei privind mediul se realizează în conformitate cu prevederile Convenţiei de la Aarhus privind accesul la informaţie, participarea publicului la luarea deciziei şi accesul la justiţie în probleme de mediu, ratificată prin Legea nr. 86/2000 şi a prevederilor Directivei Parlamentului European şi a Consiliului nr. 2003/4/CE privind accesul publicului la informaţia privind mediul, transpusă prin Hotărârea de Guvern nr. nr. 878/2005 privind accesul publicului la informaţia privind mediul.
Legislaţia specifică în vigoare asigură publicului dreptul de acces la informaţia privind mediul deţinută de sau pentru autorităţile publice şi stabileşte condiţiile, termenii de bază şi modalităţile de exercitare a acestui drept.
Drepturi ale publicului:
- Orice persoană fizică sau juridică, indiferent de cetăţenie, naţionalitate sau domiciliu, are acces la informaţia privind mediul deţinută de sau pentru o autoritate publică.
- Autorităţile publice sunt obligate să pună la dispoziţia oricărui solicitant, la cererea acestuia, informaţia privind mediul deţinută de sau pentru ele, fără justificarea scopului în care aceasta informaţie a fost cerută.
- Accesul la orice liste sau registre publice puse la dispoziţia publicului precum şi examinarea pe loc a informaţiei solicitate se face în mod gratuit, cu excepţia costurilor legate de necesitatea realizării de copii de pe documente dacă este cazul.
- Orice persoană care nu este mulţumită de răspunsul primit la o cerere de furnizare a informaţiei privind mediul are dreptul să acţioneze astfel:
- plângere prealabilă adresată conducătorului autorităţii publice de la care a primit răspunsul nesatisfăcător;
- cerere la instanţa de contencios administrativ competentă, dacă nu este mulţumit de soluţionarea plângerii prealabile.
Accesul la justiţie se face potrivit dispoziţiilor din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004.
Cadrul legislativ:
- Legea nr. 86/2000 pentru ratificarea Convenţiei privind accesul la informaţie, participarea publicului la luarea deciziilor şi accesul la justiţie în problemele de mediu (Convenţia de la Aarhus);
- Hotărârea de Guvern nr. 878/2005 privind accesul publicului la informaţia privind mediul;
- Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public;
- Hotărârea de Guvern nr. 123/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes publice;
- Ordin nr. 1182/2002 pentru aprobarea Metodologiei de gestionare şi furnizare a informaţiei privind mediul, deţinută de autorităţile publice pentru protecţia mediului.
Responsabil aplicare Lege 544/2001, HG 878/2005 , L 52/2003 compartiment Realtii Publice, Responsabil petiții ;
consilier SIMON Petru Adrian tel 0267323701 int 17; mail : simon.adrian@apmcv.anpm.ro; relatii.publice@apmcv.anpm.ro
Model cerere solicitare informatii de mediu
MODEL SOLICITARE CERERE INFORMATII la Legea 544/2001
Denumirea autorității sau instituției publice
Adresa:
Data:
Stimate domnule/Stimată doamnă
Prin prezenta formulez o cerere conform Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public.
Detalii explicite cerere -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Doresc ca informațiile solicitate să îmi fie furnizate, în format electronic, la următoarea adresă de e-mail: /prin poștă la adresa /prin fax la numărul
Sunt dispus să plătesc taxele aferente serviciilor de copiere a documentelor solicitate (dacă se solicită copii în format scris).
Vă mulțumesc pentru solicitudine, |
|
|
|
Numele si prenumele petentului
Adresa/e-mail:
Telefon/fax (opțional)