Back

PROIECT DECIZIE ETAPA DE INCADRARE

Proiect Decizia etapei de încadrare nr. 20 din 07.05.2018

 

     Ca urmare a notificării adresate de BAUTUR SRL, cu sediul în municipiul Sfântu Gheorghe, str. Nicolae Iorga, parter comercial, bl. 34C, sc.B, CUI: 35856120, în scopul: „ELABORARE PUZ – SCHIMBARE DESTINAȚIE ZONĂ INDUSTRIALĂ ÎN ZONĂ DE LOCUINȚE, STRADA GYÁRFÁS JENŐ”, propus a fi realizat în municipiul Sfântu Gheorghe, str. Gyárfás Jenő, nr. 9, judeţul Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 2236/16.04.2018, în baza:

  • OUG nr. 1/2017, Art. 14, privind înfiinţarea Ministerul Mediului prin reorganizarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor
  • HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;
  • OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Ord. nr. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar;
  • Ord. nr. 2387/2011 pentru modificarea Ord. nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România.
  • Ord. 1052/2014 (*actualizat*) privind aprobarea Metodologiei de atribuire în administrare şi custodie a ariilor naturale protejate;

      Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna

Având în vedere următoarele:

- consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedintei Comitetului Special Constituit din data de 27.04.2018 desfăşurat la sediul APM Covasna (proces-verbal ședință nr. 15/27.04.2018);

- că planul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ;

în conformitate cu prevederile art. 5 alin (3) pct. a). corelat cu pct. c) şi a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

- În lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;

D e c i d e:

„ELABORARE PUZ – SCHMBARE DESTINAȚIE ZONĂ INDUSTRIALĂ ÎN ZONĂ DE LOCUINȚE STRADA GYÁRFÁS JENŐ”, propus a fi realizat în municipiul Sfântu Gheorghe, str. Gyárfás Jenő, nr. 9, judeţul Covasna, (extras CF nr. 24552 și nr. 30248 Sf. Gheorghe), nu necesită evaluare de mediu, nu necesită evaluare adecvată şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

    Decizia APM Covasna de emitere a avizului de mediu se bazează pe respectarea cerinţelor legislative privind integrarea în plan a consideraţiilor de mediu, identificarea problemelor de mediu rezultate ca efect a implementării planului, consultarea autorităţilor şi cetăţenilor posibil a fi afectaţi de implementarea acestuia.

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Prezentul Plan Urbanistic Zonal propune schimbarea destinației terenului din zonă industrial în zone de locuință

Situația actuală, vecinătăți

    Zona studiată, care face obiectul prezentului PUZ, are o așezare favorabilă, in partea centrală a municipiului Sf. Gheorghe, cu acces direct din str. Oltului. Din punct de vedere al teritoriului existent, zona studiată, se prezinta astfel:

-  zona studiata in cadrul PUZ = 10.300 mp.

- zona efectiv sistematizata in cadrul PUZ = 7815 mp. Terenul este ocupat partial cu cladiri sau constructii cu regim de inaltime parter si P+1 , cu functiunea initiala de locuinte si anexe , ocupate ulterior pentru activitati industriale; cladirile se afla in stare avansata de uzura, nefiind intretinute

- zona sistematizata este marginita pe laturile spre nord de pârâul Debren, spre vest si Sud de terenuri prorietate particulara si terenuri si cladiri apartinand administratiei locale sau unitatilor publice

- la limita sudica exista str. Gyárfás Jenő, care face legatura cu str. Oltului.

- la limita westica se afla terenul cladirii "Casa Gyárfás Jenő" monument istoric.

- in zona exista rețea de alimentare cu apa, canalizare menajera, retea de gaz metan si retele de alimentare cu energie electrica

   In prezent intregul teren afectat de prevederile In prezent intregul teren afectat de prevederile prezentului PUZ, este un teren liber, folosit ca teren curti constructii .

-  având în vedere marimea ansamblului si suprafata efectiv sistematizata, precum si pentru a identifica cu usurinta prescriptiile si recomandarile regulamentului aferent PUZ, se propune impartirea teritoriului studiat în doua Unităti Teritoriale de Referință (UTR), ale caror limite au fost materializate numai dupa criteriul limitelor de proprietate, astfel:

         - UTR 1, proprietar SC BAUTUR SRL , suprafata teren = 1181 mp, delimitat la west de

         proprietate particulara "Casa Gyárfás Jenő", la est si nord de terenul (fosta Fabrică de

         pâine), proprietar SC Mopaco SA, iar la sud de str. Gyárfás Jenő.

         - UTR 2, proprietar SC Mopaco SA, suprafața teren = 6634 mp (NZRT Trade KFT

         Ungaria 3323 mp teren aflat în litigiu din punct de vedere al proprietății), delimitat la vest de roprietate SC Bautur SRL și "Casa Gyárfás Jenő",

         la est și sud de terenuri particularei ale unitatilor teritoriale descentralizate, iar la nord de

         pârâul Debren.

▪  Zonificarea terenului. Bilanțul teritorial existent

Bilanț teritorial existent

Date urbanistice

UTR 1,

SC Bautur SRL

(1 clădire)

UTR 2, (fosta)

SC Mopaco SA

(30 clădiri)

Total

Suprafața UTR (mp)

1181

6634

7815

Arie construită (mp)

209,12

2971

3180,12

Arie desfăsurată (mp)

627,36

3610

4237,36

POT existent

17,7

43,9

40 %

CUT existent

0,53

0,54

0,54

 

▪  Disfuncționalități (constate de proiectant):

- functionalitatea zonei (zona industriala) care nu este in corelare functionala cu restul zonei inconjuratoare majoritar zona de locuinte si servicii

- existenta pe amplasament a unor cladiri vechi, cu regim mic de inaltime, aflate in stare avansata de uzura, care din punct de vedere al eficientei economice nu se pot reabilita sau transforma in cladiri cu utilitate conforma functiunilor normelor actuale

- existenta in imediata vecinatate a cladirii monument istoric "Casa Gyárfás Jenő", precum si cladirile existente in zona, impune realizarea unor constructii noi cu regim mic de inaltime , cu o arhitectura sobra, fara accente stridente, cladiri cu functionalitati care nu polueaza si nu adapostesc activitati zgomotoase sau care genereaza transport greu.

- lipsa partiala a echiparii edilitare a zonei impune realizarea de investitii importante privind infrastructura edilitara

▪  Necesități și opțiuni:

    Dorinta unanima a autoritatilor locale si a factorilor interesati cu privire la organizarea viitoare a zonei nord-vestice a municipiului, obtinute de proiectant prin discutii directe si consultari, au relevat urmatoarele necesitati , care au devenit elemente de tema:

-  schimbarea destinatiei functionale a zonei din zona industriala in zona de locuinte si servicii

- realizarea unor constructii si amenajari care sa constituie „un element urbanistic semnal" in partea centrala a municipiului Sf. Gheorghe, cu mare vizibilitate si impact semnificativ pe partea nordica a străzii Oltului

- asigurarea de suprafete construibile pentru realizarea de unitati pentru activitati de locuire si de serviciu, cu regim mic de inaltime

- sistematizare, prin preluarea elementelor caracteristice din zonele limitrofe :

          - cladiri cu regim mic de inaltime max. P+2 , fiecare locuinta trebuind sa isi asigure loc

           de parcare in garaj propriu sau loc de parcare in imediata apropiere.

           - amenajarea maximala unor zone verzi pe toate terenurile ramase libere

           - realizarea unui grad de ocupare a terenului cu urmatorii indicatori urbanistici:

           POTmaxim = 40%; CUTmaxim = 1

- rezolvarea dotarilor tehnico-edilitare necesare functionării corespunzătoare a viitoarelor construcții, în corelare cu dotările existente în zonele adiacente

Situația propusă:

    Se propune demolarea clădirilor existente, aflate în stare avansată de degradare (1 clădire la UTR 1, cu autorizație de demolare, 30 de clădiri la UTR 2) și construirea de clădiri cu regim mic de înaltime max. P+2, fiecare locuința trebuind să își asigure loc de parcare in garaj propriu sau loc de parcare în imediata apropiere, rețelelor interioare de alimentare cu apă, canalizare menajeră și pluvială, alimentare cu energie electrică și racordarea la acestea, amenajarea unor zone verzi pe toate terenurile ramase libere

▪  Zonificarea terenului. Bilanțul teritorial propus

Bilanț teritorial propus

Date urbanistice

UTR 1

SC Bautur SRL

UTR 2, (fosta)

SC Mopaco SA

Total PUZ

Suprafața UTR (mp)

1181

6634

7815

Arie construită (mp)

470

2650

3120

Arie desfăsurată (mp)

1900

5500

7400

Zone verzi (mp)

600

1557

2157

Suprafață carosabilă și petonală (mp)

111

2427

2538

POT propus

40%

40%

40 %

CUT propus

1,0

1,0

1,0

Număr apartamente

12

24

36

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a)   probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: nu vor fi efecte semnificative;

b) natura cumulativă a efectelor: Regimul economic - terenul a fost zonă industrială. Folosința actuală: curți, construcții, clădiri industriale și administrative

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul.

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): nu este cazul, planul prevede shimbarea zonei industriale în zonă de locuit cu risc nesemnificativ pentru sănătatea umană și pentru mediu;

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate): în vecinătatea amplasamentului sunt: unități industriale, respectiv terenuri agricole. Impactul este local, nesemnificativ pe amplasament şi în imediata vecinătate a acestuia.

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

      (i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: nu este cazul;

      (ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: în faza de

      implementare şi funcţionare se vor respecta standardele şi normativele în vigoare.

      (iii) folosirea terenului în mod intensiv: nu este cazul;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: nu este cazul.

Obligaţiile titularului:

- solicitarea şi obtinerea tuturor avizelor la faza PUZ indicate în Certificatul de Urbanism nr. 148/26.03.2018, emis de Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acestea;

Se va depune la APM Covasna acordul proprietarului pentru UTR 2 (NZRT Trade KFT   Ungaria), deoarece terenul se află in litigiu din punct de vedere al proprietății (solicitare la ședința CAT din data de 27.05.2018)

- respectarea cu stricteţe a limitelor amplasamentului şi a zonelor funcţionale precizate în documentaţie;

- în perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante din punct de vedere a mediului, diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii;

- respectarea prevederilor OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare; Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător; Ord.MS nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei; Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare; HG nr. 188/2002 aprobarea normelor privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate (*actualizată*); Legii nr. 211/2011privind regimul deşeurilor cu modificările şi completările ulterioare; HG 124/2003, privind prevenirea, reducerea şi controlul poluării mediului cu azbest cu modificările şi completările ulterioare

Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului (acestea vor fi predate la unități autorizate pentru colectarea, valorificarea sau eliminarea acestora); OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare e mediu/procedura de evaluare adecvată:

- Anunţurile titularului privind depunerea solicitării de emitere a avizului de mediu, publicate în ziarul Observatorul de Covasna în datele de 18.04.2018 şi 20.04.2018

- Proiectul Deciziei etapei de încadrare, respectiv anunțul privind decizia etapei de încadrare va fi publicat pe pagina proprie de internet al APM Covasna http://apmcv.anpm.ro. și va fi afișat pe avizierul sediului APM Covasna

 

Avizul de mediu nu ţine loc de autorizaţie de construire, nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii. Titularul are obligaţia de a supune acest plan procedurii de adoptare numai în forma avizată de autoritatea competentă de mediu – APM Covasna.

 

Înaintea demarării investiţiei privind lucrările propuse în prezentul PUZ se va depune la APM Covasna documentaţia tehnică necesară în vederea obţinerii acordului de mediu.

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul în care planul suferă modificări, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

 

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia. Nerespectarea condiţiilor prezentuluii aviz se sancționează conform prevederilor legale în vigoare.

 

Conform prevederilor HG 1076/2004 aveţi obligaţia de a informa publicul în mass media asupra deciziei privind etapa de încadrare a planului în termen de 3 zile de la primirea acesteia. Dovada publicării în mass – media va fi înaintată la APM Covasna. Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ (*actualizată*).

 

DIRECTOR EXECUTIV

Ing. NEAGU Gheorghe

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Şef  Serviciu Avize,  

Acorduri, Autorizaţii                                                                                Redactat

Ing. SIMINICEANU Gabriel Nicolae                                                          Ing. BORBÁTH József