Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

Proiect Decizia etapei de încadrare din 27.05.2022

 

Ca urmare a notificării adresate de MUNICIPIUL SFÂNTU GHEORGHE cu sediul în județul Covasna, mun. Sf. Gheorghe, str. 1 Decembrie 1918, nr. 1-2, privind ”Elaborare documentație de urbanism ”PUZ Zonă rezidențială și servicii Chilieni – între strada Cantonului, Câmpului și DJ 103B”, propus a fi amplasat în mun. Sf. Gheorghe satul Chilieni, str. Zona străzii Cantonului, Câmpului și DJ 103B, FN, judeţul Covasna, înregistrată la APM Covasna cu nr. 3150/03.05.2022, în baza:

  • Hotărârii nr. 43 din 16 ianuarie 2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor;
  • HG nr. 1000/2012 privind reorganizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului şi a instituţiilor publice aflate în subordinea acesteia;
  • OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
  • HG nr. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;
  • OUG nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Ord. nr. 19/2010 pentru aprobarea Ghidului metodologic privind evaluarea adecvată a efectelor potenţiale ale planurilor sau proiectelor asupra ariilor naturale protejate de interes comunitar, modificat și completat prin Ordinul 262/2020 ;
  • Ord. nr. 2387/2011 pentru modificarea Ord. nr. 1964/2007 privind instituirea regimului de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România.
  • Ordinul nr. 1.822/2020 pentru aprobarea Metodologiei de atribuire în administrare a ariilor naturale protejate.

Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna

Având în vedere următoarele:

- consultarea autorităţilor publice participante în cadrul şedintei Comitetului Special Constituit din data de 23.05.2022 desfăşurat la sediul APM Covasna (proces-verbal ședință nr. 14/23.05.2022);

- planul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, fiind situat în afara perimetrelor siturilor Natura 2000 din judeţ;

- în conformitate cu prevederile art. 5 alin (3) pct. a). şi a anexei nr. 1 – Criterii pentru determinarea efectelor semnificative potenţiale asupra mediului din H.G. 1076/2004 privind stabilirea procedurii de realizare a evaluării de mediu pentru planuri şi programe;

- Avizul de oportunitate nr. 5 din 12.11.2020 din partea Primăriei Municipiului Sfântu Gheorghe;

- Acordul favorabil nr. 8862/28.09.2021 din partea Operatoriului Regional Gospodărie Comunală SA Sf. Gheorghe;

- Aviz de gospodărire a apelor nr. 60/22.12.2021 emis de către SGA Covasna;

- Notificare Asistență de specialitate de sănătate publică nr. 8057/7321/02.11.2021 din partea DSP Covasna;

- Scutit de taxă conform Adresei MDRAP nr. 44502/06.05.2016.

-în lipsa comentariilor motivate din partea publicului interesat;

D e c i d e:

Elaborare documentație de urbanism ”PUZ Zonă rezidențială și servicii Chilieni – între strada Cantonului, Câmpului și DJ 103B”, propus a fi amplasat în mun. Sf. Gheorghe satul Chilieni, str. Zona străzii Cantonului, Câmpului și DJ 103B, FN, judeţul Covasna, nu necesită evaluare de mediu şi nu necesită evaluare adecvată şi se va supune adoptării fără aviz de mediu.

Decizia APM Covasna de emitere a avizului de mediu se bazează pe respectarea cerinţelor legislative privind integrarea în plan a consideraţiilor de mediu, identificarea problemelor de mediu rezultate ca efect a implementării planului, consultarea autorităţilor şi cetăţenilor posibil a fi afectaţi de implementarea acestuia.

1. Caracteristicile planurilor şi programelor cu privire, în special, la:

a) gradul în care planul sau programul creează un cadru pentru proiecte şi alte activităţi viitoare fie în ceea ce priveşte amplasamentul, natura, mărimea şi condiţiile de funcţionare, fie în privinţa alocării resurselor:

Planul s-a elaborat în vederea determinării regulilor urbanistice de construire în zonă, dar și pentru extinderea intravilanului existent.

La elaborarea planului s-au analizat următoarele:

- Corelarea tuturor documentațiilor de urbanism aprobate în zonă, în special din punct de vedere al căilor de comunicație;

- Aprofundarea și rezolvarea complexă a problemelor funcționale, tehnice și estetice ale zonei, având în vedere mobilarea în perspectiva (dimensionarea, funcționalitarea, aspectul arhitectural) ținând cont de condițiile cadrului natural și construit existent;

- Rezolvarea circulației carosabile și pietonale, traseul, profilele longitudinale și transversale a căilor de acces, intersecțiile, nodurile de circulație;

- Infrastructura edilitară existentă în zonă și relaționarea cu cea propusă în zona studiată.

- Schimbarea destinației, respectiv categoriei de folosință a terenurilor, din teren agricol în cea de construcții;

- Incadrarea scenariului propus în zona de studiu și relația cu vecinătățile și propunerile de dezvoltare din documentațiile de amenajarea teritoriului și urbanism aprobate;

- Actualizarea regimului juridic al terenurilor;

- Regimul de aliniere a fondului construit;

- Retragerile față de aliniament;

Se vor avea în vedere următoarele:

- Construcțiile și amenajările aferente se vor integra în cadrul natural și antropic existent;

- Activitatea de construire în zona urmează a se desfășura în cadrul următoarelor categorii principale:

  • Construirea cu prioritate pe terenuri libere;
  • Realizarea unor delimitări clare ale proprietăților și stabilirea competențelor fiecărui proprietar pentru funcționarea corectă în ansamblu a zonei;
  • Realizarea echipării tehnico-edilitare;
  • Valorificarea potențialului natural;
  • Organizarea și dezvoltarea căilor de comunicații;
  • Stabilirea și delimitarea zonelor cu interdicție temporară sau definitivă de construire;
  • Stabilirea și delimitarea zonelor protejate și de protecție a acestora;
  • Stabilirea modului de utilizare a terenurilor.

- Spațiile verzi vor fi dimensionate conform Legii 24/2007 republicată privind reglementarea și administrarea spațiilor verzi din intravilanul localităților precum și HG 525/ 1996 republicată privind aprobarea Regulamentului General de Urbanism;

- Indicii urbanistici de ocupare și utilizare a terenului

Situația existentă în zonă din punct de vedere a amenajării terenului și urbanism:

Prin PUZ-urile aprobate în ultimii 5 ani, se observă intenția de dezvoltare a zonei Chilieni prin reparcelare, extinderea circulațiilor, dezvoltarea loturilor cu locuințe individuale și asigurarea dotărilor și infrastructurii necesare, în limita intravilanului propus al Municipiului Sfântu Gheorghe. Terenurile pe care urmează a se întocmi Planul Urbanistic Zonal sunt în prezent o parte terenuri arabile în extravilan şi o parte în intravilan. Prin documentația prezentă, se prevede introducerea terenurilor din extravilan în intravilan. În acest sens se va stabili modul în care se pot realiza reparcelări: s-au identificat terenurile neconstruibile – cu front la strada sub 8 m,ce se pot comasa cu terenurile învecinate pentru crearea de noi parcelări dar în același timp păstrarea caracterului zonei – amplasarea anexelor gospodărești și grădinilor în spatelele construcțiilor, în afara benzii de construibilitate.

Încadrarea în localitate

Obiectivul este amplasat Municipiul Sfântu Gheorghe, satul Chilieni, în partea estică a acestuia. Satul este așezat pe malul stâng al râului Olt, la o distanță de 2 km de orașul reședință de județ, pe DN12: Gheorghieni – Miercurea Ciuc – Sfântu Gheorghe – Chilieni – Chichiș.

Suprafața de teren care face obiectul prezentului Plan Urbanistic Zonal are o suprafață de 33,0ha și este alcătuită din mai multe imobile, aflate în proprietatea mai multor persoane fizice sau juridice, situate parțial în extra/intravilanul satului Chilieni, conform Certificatului de Urbanism nr. 495/04.12.2020.

Amplasamentul PUZ are următoarele vecinătăți:

- la nord –Strada Cantonului;

- la sud –terenuri proprietate privată a unor persoane fizice sau juridice situate pe strada DJ 103B;

- la vest –terenuri proprietate privată a unor persoane fizice sau juridice situate pe strada DN 12;

- la est -terenuri proprietate privată a unor persoane fizice sau juridice.

Circulația din zonă

Circulația principală se realizează pe șoseaua DN12 – E578, legătura directă cu municipiul Sfântu Gheorghe pe o distanță de aproximativ 2,30 km. Majoritatea circulațiilor carosabile, din interiorul zonei, ce fac legătura cu DN12 și DJ 103B, sunt neamenajate, de pământ/pietriș.

Principalele caracteristici ale funcțiunilor din zonă. Relaționări dintre funcțiuni:

Terenul ce a generat PUZ în suprafață totală de 33,0ha este compus din:

Imobile aflate în proprietatea unor persoane fizice sau juridice, situate în intravilan parțial reglementate, respectiv terenuri în extravilan nereglementate, având ca și categorie de folosință actuală: curți, construcții, teren arabil, livadă, conform Certificatului de Urbanism nr, 495/04.12.2020.

Zona ce a generat PUZ este reprezentată în general de terenuri libere de construcții, neamenajate cu imaginea de terenuri virane ocupate de vegetație crescută spontan, fie de terenuri agricole ale personanelor fizice sau juridice, libere de construcții. Terenurile învecinate pe laturile de nord și vest sunt reprezentate de zone rezidențiale compuse din locuințe individuale așezate de regulă izolat pe lot.

Conform Documentației de urbanism PUG nr. 6/1995, aprobată prin Hotărârea Consiliului Județean/Local Sfântu Gheorghe nr. 367/29.11.2018 zona ce a generat PUZ se află în UTR 62, sat Chilieni și are funcțiunile:

- ZLM.r.p.62 –Zonă predominant rezindențială cu locuințe de tiprural;

- Z(IS.s+LM.r.)p.62a –Zonă pentru instituții publice și servicii cu condiția exisntenței unui PUD sau PUZ aprobat sau a studiului de specialitate privind realizarea sau lărgirea unei artere de circulație.

Pe laturile de nord se învecinează cu profilul Străzii Cantonului, iar pe latura de vest cu profilul Drumului Național 12 (Strada Brașovului).

Situația propusă:

Zonificare funcţională -reglementări

Planul propune transformarea terenului ce a generat PUZ din terenuri arabile, livadă, în teren intravilan cu funcțiunea de zonă rezidențială cu locuințe mici (D+P+1+M) și funcțiuni complementare. Se propun zone cu funcțiuni mixte destinate obiectivelor de utilitate publică (activități comerciale,învățământ, sănătate, spații verzi publice).

Bilanț teritoral pentru zona reglementatăprin P.U.Z.

 

BILANȚ TERITORIAL EXISTENT/PROPUS

ZONE FUNCȚIONALE

EXISTENT CONFORM P.U.G. Aprobat

EXISTENT CONFORM P.U.Z.-uri aprobate în zonă

PROPUS PRIN P.U.Z.

ha

%

ha

%

ha

%

ZONĂ LOCUINȚE INDIVIDUALĂ

6.8

20.61

 

 

0

0.00

ZONĂ SERVICII

0.4

1.21

 

 

0

0.00

ZR – ZONĂ REZIDENȚIALĂ CU LOCUINȚE INDIVIDUALE MICI ȘI FUNCȚIUNI COMPLEMENTARE

0

0.00

13.21

40.04

28.5

86.36

ZS – ZONĂ DOTĂRI ȘI SERVICII – ACTIVITĂȚI COMERCIALE, ÎNVĂȚĂMÂNT, SĂNĂTATE, SPAȚII VERZI PUBLICE

0

0.00

 

 

0.55

1.67

T – ZONĂ CĂI DE COMUNICAȚIE ȘI TRANSPORT

1

3.03

 

 

3.95

11.97

TEREN AGRICOL

24.8

75.15

 

 

0

0.00

SUPRAFAȚĂ TOTALĂ REGLEMENTATĂ PRIN P.U.Z.

33.0

100

 

 

33.0

100

 

Suprafețe raportate la ZONA REGLEMENTATĂ

EXISTENT

PROPUS

SUPRAFAȚA INTRAVILAN

17.9

54.24%

33.0

100.0

SUPRAFAȚA EXTRAVILAN

15.1

45.76%

0

0.0%

SUPRAFAȚA REGLEMENTATĂ PRIN P.U.Z.

33.0

100.0%

33.0

100.0%

 

Indici urbanistici

Terenul ce a generat PUZ în suprafață totală de 33,0 ha este compus din mai multe imobile, aflate în proprietatea mai multor persoane fizice sau juridice, situate parțial în extra/intravilanul Satului Chilieni, conform Certificatului de Urbanism nr. 495/04.12.2020.

Regim juridic: imobile, aflate în proprietatea mai multor persoane fizice sau juridice, situate parțial în extra/intravilanul Satului Chilieni

Regim economic: Zonă intravilan parțial reglementat/extravilan nereglementat cu folosință actuală: curți construcții, arabil, livadă.

Regim tehnic:

UTR LI - ZONĂ REZIDENȚIALĂ CU LOCUINȚE INDIVIDUALE MICI ȘI FUNCȚIUNI COMPLEMENTARE – ce cuprinde următoarele subzone funcționale:

ZR-Zonă rezidențială cu locuințe individuale mici și funcțiuni complementare (comerț, servicii, alimentație publică, activități manufacturiere, turism, spații verzi)

  • • RH max = D+P+1+M (9 m)
  • • POT maxim = 30%
  • • CUT maxim = 1,2 ADC/mp teren

ZS-Zonă dotări și servicii–activități comerciale, învățământ, sănătate, spații verzi publice (parcele destinate obiectivelor de utilitate publica)

  • • RH max = D+P+1+M (9 m)
  • • POT maxim =40%
  • • CUT maxim = 1,2 ADC/mp teren

T –Zonă căi de comunicație și transport

  • • RH max = P ( 3 m)
  • • POT maxim = 10%
  • • CUT maxim = 0,1 ADC/mp teren

Zona spaţii verzi

Pe terenurile obiectivului propus, pentru fiecare subzonă funcțională în parte,se vor amenaja spații verzi plantate în proporție de minim 30% spațiu verde amenajat, din care cel puțin 2/3 pe sol natural. Această zonă va fi compusă din spații verzi instituite ca perdele de protecție față de infrastructura rutieră, cât și din spațiile de tip „grădini de fațadă” survenite în urma retragerii construcțiilor față de aliniament.

Destinaţie şi funcţiuni:

Destinaţia obiectivului de investiţii: zona rezidențială și activități conexe;

Funcţiune propusă: locuire și funcțiuni complementare (comerț, servicii, alimentație publică, învățământ, sănătate, activități manufacturiere, turism).

Construcțiile și amenajările aferente se vor integra în cadrul natural și antropic existent;

 

 

 

Activitatea de construire în zonă urmează a se desfășura în cadrul următoarelor categorii principale:

  • Construirea cu prioritate pe terenuri libere;
  • Realizarea unor delimitări clare ale proprietăților și stabilirea competențelor fiecărui proprietar pentru funcționarea corectă în ansamblu a zonei;
  • Realizarea echipării tehnico-edilitare;
  • Valorificarea potențialului natural;
  • Organizarea și dezvoltarea căilor de comunicații;
  • Stabilirea și delimitarea zonelor cu interdicție temporară sau definitivă de construire;
  • Stabilirea și delimitarea zonelor protejate și de protecție a acestora;
  • Stabilirea modului de utilizare a terenurilor.

Vor fi asigurate condiţiile tehnice necesare desfăşurării circulaţiei rutiere în condiţii de siguranţă şi confort prin:

  • asigurarea fluenţei circulatiei;
  • realizarea unui confort sporit pentru participanţii la trafic –autovehicule;
  • mărirea siguranţei circulaţiei;
  • asigurarea locurilor de parcare publice;
  • îmbunătăţirea condiţiilor de mediu prin reducerea noxelor şi a poluării sonore;
  • igienizarea zonei.

Dezvoltarea echipării edilitare

Alimentarea cu apă -  se va asigura prin racord la reţeaua de distribuție existentă în zonă.

Canalizare - apele uzate menajere de la construcțiile propuse se vor direcționa către rețeaua publică existentă în zonă.

Apele pluviale din incintă vor fi direcționate către un sistem de canalizare suprateran de drenare, trecute printr-un separator de hidrocarburi și stocate într-un bazin de retenție pentru a fi folosite la irigarea spațiilor verzi. Se va avea în vedere evitarea scurgerii streașinilor sau a apelor meteorice pe terenurile vecine.

Alimentare cu energie electrică - Alimentare cu energie electrică se va face din rețeaua de distribuție existentă în zonă, printr-un branșament ce va asigura energia electrică la toate construcțiile propuse.

Iluminatul public pentru această zonă este realizat printr-un branșament distinct celor individuale.

Alimentarea cu gaze naturale - se va asigura prin racord la reţeaua de distribuție existentă în zonă.

Telecomunicații - Construcțiile ce se vor executa în zona reglementată urmează a fi racordate la rețelele de telecomunicații existente în zonă.

Salubritate - Deșeurile preconizate a fi generate vor fi de tip menajere, care se vor colecta pe o platformă special amenajată pe teren, dotată cu recipiente tip europubele cu capace etanșe, pentru o colectare selectivă a deșeurilor, ridicate periodic de către firma de salubritate a localității.

Accesul carosabil și pietonal se va realiza direct din DN12 – E578, respectiv DJ 103B, aflate pe limita de vest a zonei studiate, dar și din Strada Cantonului, aflată la nod de zona studiată.

Parcaje şi garaje

Locurile de parcare se limitează la staționarea autovehiculelor persoanelor ce desfășoară activități aferente funcțiunilor existente și propuse Se va impune parcarea autovehiculelor în spații special amenajate (garaje, parcaje) numai în incintele imobilelor.

 

b) gradul în care planul sau programul influenţează alte planuri şi programe, inclusiv pe cele în care se integrează sau care derivă din ele: Prezentul PUZ propune corelarea tuturor documentațiilor de urbanism aprobate în zonă, în ultimii 5 ani, și va contribui la dezvoltarea intravilanului mun. Sf. Gheorghe.

c) relevanţa planului sau programului pentru integrarea consideraţiilor de mediu, mai ales din perspectiva promovării dezvoltării durabile: Planul va contribui la amenajarea și dezvoltarea urbanistică a mun. Sfântu Gheorghe.

d) problemele de mediu relevante pentru plan sau program: Rezolvarea echipării edilitare a terenului, rezolvarea circulației carosabile și pietonale.

e) relevanţa planului sau programului pentru implementarea legislaţiei naţionale şi comunitare de mediu: Incadrarea planului a fost efectuată în baza etapelor procedurale din evaluarea strategică de mediu (SEA).

2. Caracteristicile efectelor şi ale zonei posibil a fi afectate cu privire, în special, la:

a) probabilitatea, durata, frecvenţa şi reversibilitatea efectelor: nu vor fi efecte semnificative;

b) natura cumulativă a efectelor: Pe amplasament suntt în prezent o parte terenuri arabile în extravilan şi o parte în intravilan. Planul propune introducerea terenurilor din ectravilan în intravilan.

c) natura transfrontieră a efectelor: nu este cazul.

d) riscul pentru sănătatea umană sau pentru mediu (de exemplu, datorită accidentelor): nu este cazul, planul nu prevede activități industriale cu risc pentru sănătatea umană și pentru mediu.

e) mărimea şi spaţialitatea efectelor (zona geografică şi mărimea populaţiei potenţial afectate): planul se referă la reglementarea unei suprafețe de 33,0 ha, impactul este local, nesemnificativ pe amplasament şi în imediata vecinătate a acestuia.

f) valoarea şi vulnerabilitatea arealului posibil a fi afectat, date de:

(i) caracteristicile naturale speciale sau patrimoniul cultural: nu este cazul;

(ii) depăşirea standardelor sau a valorilor limită de calitate a mediului: în faza de implementare şi funcţionare se vor respecta standardele şi normativele în vigoare.

(iii) folosirea terenului în mod intensiv: nu este cazul;

g) efectele asupra zonelor sau peisajelor care au un statut de protejare recunoscut pe plan naţional, comunitar sau internaţional: Conform avizului Muzeului Național Secuiesc, zona studiată se găsește în apropierea și în zona de protecție a unor situri arheologice din localitatea Chilieni:

  • în zona străzii Cantonului și la o distanță de cca 150 m vest de zona afectată de proiect, în grădina imobilului cu nr. 126se află tezaure monetare din epoca medievală. Descoperirile nu figurează în Repertoriul Arheologic Național (RAN).
  • la o distanță cuprinsă între 100 -200 m față de zona afectată de proiect se găsesc siturile arheologice/monumente istorice Chilieni –Biserica unitariană (cod RAN: 63410.01 cod LMI: CV-II-m-A-13193) și Chilieni-Also-mart(cod RAN: 63410.02).
  • Planul a fost avizat de DJC Covasna cu Aviz nr. 48/U/16.05.2022.

 

Obligaţiile titularului:

- solicitarea şi obtinerea tuturor avizelor la faza PUZ indicate în Certificatul de Urbanism nr. 495/04.12.2020 emis de Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe, precum şi respectarea tuturor condiţiilor impuse prin acestea;

- respectarea condițiilor din Avizul de gospodărire a apelor nr. 60/22.12.2022 emis de către SGA Covasna;

- respectarea cu stricteţe a limitelor amplasamentului şi a zonelor funcţionale precizate în documentaţie;

- să ia măsuri prealabile executării construcţiei obiectivelor, de decopertare a stratului de sol fertil de pe suprafeţele amplasamentelor aprobate, pe care sa-l depoziteze şi să-l niveleze pe terenuri neproductive sau slab productive, indicate de organele agricole sau silvice, in vederea punerii in valoare sau a ameliorarii acestora, conform art. 100 din Legea nr. 18 din 19 februarie 1991 (*actualizată*) Legea fondului funciar;

- în perioada de execuţie a lucrărilor se va pune accent pe: limitarea la minim a suprafeţelor ocupate de organizările de şantier, utilizarea unor tehnologii noi performante din punct de vedere a mediului (instalaţii de reţinere a poluanţilor la sursă), diminuarea emisiilor de praf, zgomot şi vibraţii;

- respectarea OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, aprobată cu modificări prin Legea nr. 265/2006, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor Legii nr.104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;

- respectarea prevederilor Ordinului Ministerului Sănătăţii nr. 119 din 04.02.2014 pentru aprobarea Normelor de igienă şi a recomandărilor privind mediul de viaţă al populaţiei;

- respectarea Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;

- respectarea prevederilor HG nr. 188/2002 aprobarea normelor privind condiţiile de descărcare în mediul acvatic a apelor uzate (*actualizată*);

- respectarea prevederilor OUG nr. 92/2021 privind regimul deşeurilor; Se interzice depozitarea necontrolată a deşeurilor de orice fel în afara amplasamentului;

- respectarea OUG nr. 68/2007 privind răspunderea de mediu, cu modificările şi completările ulterioare;

 

Informarea şi participarea publicului la procedura de evaluare de mediu/procedura de evaluare adecvată:

- Anunţurile titularilor planului privind depunerea solicitării de emitere a avizului de mediu, publicate în ziarul Observatorul de Covasna din datele de 03.05.2022 şi 06.03.2022;

- Convocatorul nr. 3654/18.05.2022 transmis către membrii CSC privind participarea la ședinta din data de 23.05.2022 și procesul verbal al ședinței nr. 14/23.05.2022;

- Proiectul Deciziei etapei de incadrare și anunțul public privind decizia de incadrare va fi afișat pe pagina proprie de internet a APM Covasna, http://apmcv.anpm.ro

- Anunțul titularului privind decizia etapei de incadrare, publicat în ziarul ..... în data de ......

Autoritatea competentă pentru protecţia mediului a asigurat şi garantat accesul liber la informaţie a publicului şi participarea acestuia la luarea deciziei în activitatea de definitivare şi avizare din punct de vedere al protecţiei mediului a planului. Documentaţia care a stat la baza emiterii avizului de mediu a fost accesibilă publicului la sediul APM Covasna pe durata derulării procedurii.

 

Avizul de mediu nu ţine loc de autorizaţie de construire, nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii. Titularul are obligaţia de a supune acest plan procedurii de adoptare numai în forma avizată de autoritatea competentă de mediu –APM Covasna.

Înaintea demarării investiţiei privind lucrările propuse în prezentul PUZ se va depune la APM Covasna documentaţia tehnică necesară în vederea obţinerii acordului de mediu.

Răspunderea pentru corectitudinea informaţiilor puse la dispoziţia APM Covasna şi a publicului revine titularului planului, iar răspunderea pentru corectitudinea studiilor şi evaluărilor revine autorilor acestora, conform art. 21 din OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului, cu modificările şi completările ulterioare.

În cazul în care planul suferă modificări, titularul este obligat să notifice în scris Agenţia pentru Protecţia Mediului Covasna.

Prezentul aviz este valabil de la data emiterii, pe toată perioada de valabilitate a planului, dacă nu intervin modificări ale acestuia.

Nerespectarea condiţiilor prezentului aviz se sancționează conform prevederilor legale în vigoare.

Conform prevederilor HG 1076/2004 aveţi obligaţia de a informa publicul în mass media asupra deciziei privind etapa de încadrare a planului în termen de 3 zile de la primirea acesteia. Dovada publicării în mass – media va fi înaintată la APM Covasna. Prezentei decizii i se aplică prevederile Legii nr. 554/2004 privind contenciosul administrativ (*actualizată*).

 

                                                                                                                                             

DIRECTOR EXECUTIV,

Ing. NEAGU GHEORGHE

 

 

Şef Serviciu Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                                                   Întocmit,

Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                                   ecol. Balázsi Beáta