Back

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

PROIECT DECIZIA ETAPEI DE ÎNCADRARE

din 29.04.2022

 

Ca urmare a solicitării de emitere a acordului de mediu adresate de CNAIR BUCUREȘTI prin GOTT STRASSE SRL – EUROSTRADA SRL – PERFECT CONSULT EUROPE SRL – HYDROSTROY A.D. cu sediul în mun. Brașov, str. Traian Grozavescu, nr. 9, județul Brașov, înregistrată la APM Covasna cu nr. 1055/16.02.2022,

în baza Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007 privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 49/2011, cu modificările şi completările ulterioare,

autoritatea competentă pentru protecţia mediului APM Covasna decide, ca urmare a consultărilor desfăşurate în cadrul şedinţei Comisiei de Analiză Tehnică din data de 29.04.2022 că proiectul ”ORGANIZARE DE ȘANTIER ÎN CADRUL PROIECTULUI VARIANTA DE OCOLIRE A MUNICIPIULUI SFÂNTU GHEORGHE” propus a fi amplasat în mun. Sfântu Gheorghe, strada Constructorilor, nr. 7, județul Covasna, nu se supune evaluării adecvate, nu se supune evaluării impactului asupra corpurilor de apă şi nu se supune evaluării impactului asupra mediului

   

Justificarea prezentei decizii:

   I. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuarii evaluării impactului asupra mediului sunt următoarele:

  1. proiectul propus intră sub incidenţa Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului fiind încadrat în anexa nr. 2, la punctul 10 litera b);
  2. în urma anunţurilor publice (anunţ APM Covasna privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu afişat la sediu și pe pagina proprie de internet în data de 17.02.2022; anunţ titular privind depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu publicat în Observatorul de Covasna în data de 25.02.2022 și afișat la sediul Primăriei Sfântu Gheorghe în data de 02.03.2022; anunţ APM Covasna privind etapa de încadrare și proiectul deciziei afişat de pagina proprie de internet în data de 29.04.2022 și la sediul aghenției, anunţul titularului privind decizia etapei de încadrare publicat în Observatorul de Covasna din data de ...2022), nu au fost înregistrate sesizări sau observaţii din partea publicului;
  3. Proces-verbal ședință CAT nr. 11/29.04.2022;
  4. Doveziile plății tarifelor: OP 100 nr. 140/16/02/2022 și OP 400 nr. 445/12.04.2022;
  5. Memoriul de prezentare înregistrat la APM Covasna cu nr. 2682/12.04.2022;
  6. Punctul de vedere ISU Covasna nr. 3602765/20.04.2022 înregistrată la APM Covasna cu nr. 2893/21.04.2022, conform căruia investiția nu face obiectul avizării și/sau autorizării din punct de vedere al securității la incendiu;
  7. Lista de control EIA întocmit conform Ordinului MMAP nr. 269 din 20 februarie 2020;
  8. prin aplicarea criteriilor din Anexa IIA și Anexa III din Directiva 2014/52/UE a Parlamentului European și a Consiliului, s-au constatat următoarele:

1. Caracteristicile proiectului:

a) dimensiunea și concepția întregului proiect:

Proiectul Organizare de santier in cadrul Proiectului „Varianta de ocolire a Municipiului Sfantu Gheorghe” se va amplasa in incinta societatii CONSIC S.A. Sfantu Gheorghe, în intravilanul Municipiului Sfantu Gheorghe, judetul Brasov, cu acces din DN13E, in baza contractului de inchiriere nr. 8/09.01.2022. In cadrul amplasamentului inchiriat in suprafata de 7.000 mp ce dispune de spatiu liber si in care se vor monta containere, statiile de betoane mobile si se vor amenaja toate facilitatile necesare desfasurarii activitatiilor specifice organizarii de santier pentru proiectul de investiei “Varianta de ocolire a Municipiului Sfantu Gheorghe”. Terenul este reglementat conform PUG/PUZ/PUD aprobat prin Hotararea Consiliului Judetean/Local Sfantu Gheorghe nr. 367/29.11.2018, ca fiind „zona unitati industriale si servicii”, detinand CF nr. 39504, identificata cu nr. Top Cad. 39504. Vecinatati:

-      La nord – AMIGO&INTERCOST S.R.L. si drum interior platforma industriala;

-      La vest – societati comerciale din cadrul platformei industriale;

-      La sud – cladiri apartinand CONSIC S.A.;

-      La est - str. Constructorilor.

Activitatea in cadrul bazei de productie organizata pentru executia lucrarilor va fi realizata de Antreprenorul Asocierea GOTT STRASSE S.R.L. - EURO STRADA S.R.L - PERFECT CONSULT EUROPE S.R.L. - HYDROSTROY A.D., reprezentata de EURO STRADA S.R.L. in calitate de Lider al asocierii.

Incinta societatii CONSIC S.A. dispune de toata infrastructura de necesara: apa, canalizare, energie electrica si energie termica ce se vor conecta la zona inchiriata. Este estimat un consum maxim de 25 mc apa/zi/8 h = 3 mc/h. Apele uzate menajere provenite de la organizarea de santier se evacuaza in reteaua de canalizare prin intermediul caminului racord amplasat pe Str. Constructorilor.

Pe platformele betonate se vor delimita zonele de parcare autoturisme, utilajelor, zone depozite agregate. La intrarea in incinta amplasamentului se monteaza cantar si platorma de spalare a rotiilor autovehiculelor/utilajelor. Constructiile ce vor trebui ridicate/asamblate pe amplasament sunt prezentate in tabelul de mai jos:

Nr. crt.

Obiectiv

Dimesiuni (m)

(L x l) x buc.

Suprafata totala

(mp)

1.

Spatii birouri inginer reprezentant/beneficiar

6 x 2,4 x 2

28,80

2.

Spatii birouri constructor

6 x 2,4 x 10

144,00

3.

Punct prim ajutor

6 x 2,4 x 2

28,80

4.

Sala comuna

6 x 2,4 x 4

57,60

5.

Laborator santier

6 x 2,4 x 4

57,60

6.

Spatii parcare constructor, inginer. personal

22 x 6 x 2

264,00

7.

Toalete ecologice

3 x 6 x 3

54,00

8.

Generator curent

5 x 4

20,00

9.

Post PSI

4 x 4

16,00

10.

Statie de betoane

50 x 30

1.500,00

11.

Depozit agregate cariera, agregate diverse sorturi

50 x 20

1.000,00

12.

Statie de betoane

50 x 20

1.000,00

13.

Depozit agregate cariera, agregate diverse sorturi

50 x 20

1.000,00

14.

Atelier

15 x 25

375,00

15.

Statie alimentare combustibil

5 x 10

50,00

16.

Platforma depozitare, materiale diverse

25 x 30

750,00

17.

Zona depozitare deseuri diverse

40 x 25

654,20

Total

7.000,00

Activitatile mai importante ce se vor desfasura in cadrul Organizarilor de santier: fabricarea betonului, atelier, depozitari, activitati administrative – organizare - aprovizionare, activitati de laborator.

In organizarea de santier se vor amenaja depozite de agregatele minerale ce vor fi achizitionate de la cariere/balastiere existente in zona amplasamentului. Pentru stocarea agregatelor in amplasament se vor executa:

- padocuri betonate pentru nisip 0-4,0 mm;

- padocuri betonate pentru sort 4,0-8,0 mm;

- padocuri pentru sort 8,0-16,0 mm;

- padocuri pentru sort 16,0-31,0 mm.

Diferite constructii sudate, piese grele se vor achizitiona si se vor depozita in cadrul OS.

Armatura metalica se va achizitiona si se va depozita in spatii delimitate pe platforma betonata.

Lemnul (cheresteaua) se va achizitiona si depozita in spatiu delimitat in OS.

Betonul se va prepara in doua statii mobile: statie beton model BEMX, tip LEC, capacitate 40 mc/h si statia de betoane MEKA MB 60M cu capacitate de 54-63 mc/h. Ambele statii pot produce o gama variata de retete de beton (pana la 4 sorturi, diferite retele si aplicatii – semifabricate, beton turnat).

Procesul tehnologic pentru prepararea betoanelor are urmatoarea succesiune de faze: aprovizionarea cu materii prime; receptie si depozitare temporara a acestor; pregatirea instalatiilor pentru preparare beton; dozarea agregatelor; dozare liant-ciment; dozare apa; dozare aditivi; omogenizare.

Aprovizionarea agregatelor, cimentului se va efectua cu mijloace auto specifice care la intrarea in OS vor fi cantarite si descarcate in boxele de depozitare in functie de sortul aprovizionat. Manipularile pentru incarcarea statiilor cu agregate se va realiza cu incarcatoare frontale. Cimentul se va depozita in silozuri. Aditivii vor fi livrati in santier in containere de 1 mc, returnabile la furnizori cu mijloacele auto ale furnizorilor. Conformarea produsului se confirma prin incercarile specifice ce se vor realiza in laboratorul amenajat in OS. Dupa confirmare, betonul preparat se descarca in autobetoniere ce stationeza pe rampele amenajate la cele doua statii de betoane. Inainte de incarcarcare fiecare autobetoniera, acestea sunt curate si spalate la rampa de spalare amenajata si amplasata intre cele 2 statii de betoane. Apa rezultata de la rampa este reutilizata la statie de betoane MEKA MB 60M.

Toate spatiile afectate temporar in OS vor fi refacute la finalizarea lucrarilor de executie a proiectului de investitie pentru executia variantei ocolitoare si vor fi aduse la starea initiala.

Pentru amenajarea OS se propune o durata de realizare de 1 luna. Perioada de functionare a OS este aceeasi ca si perioada de executie a variantei ocolitoare, care se estimeaza a fi 24 luni.

Pentru amenajarea organizarii de santier sunt necesare urmatoarele lucrari:

  • delimitarea incintei;
  • pregatirea suprafetei in vederea amplasarii dotarilor prevazute prin lucrari de amenajare, nivelare, imprejmuirea incintei organizarii de santier si a bazei de productie;
  • realizarea traseelor interioare;
  • asigurarea utilitatilor:
    • energie electrica prin racord de 1 KW; realizarea retelei si a conexiunilor la statiile de betoane, containere;
    • alimentarea cu apa potabila si tehnologica din bransament de alimentare existent in amplasament CONSIC; executia retelei de alimentare cu apa – conducta Dn 50 mm; realizare conexiuni alimentare cu apa la statiile de betoane, containere, bazine spalare roti si autobetoniere, circuit de apa recirculata la statia de betoane MEKA MB 60M;
  • realizarea retelei de canalizare apelor uzate menajere, tehnologice si pluviale – conducta Dn 200 mm si conectarea la reteaua de canalizare publica – camin racord amplasat pe Str. Constructorilor;
  • amenajare spatii pentru amplasarea statiilor de betoane, containere, etc.

La terminarea lucrarilor se vor efectua urmatoarele lucrari:

  • demontare birouri, ateliere, laboratoare, baze de productie, statii de betoane, depozite;
  • dezafectare accese si platforme tehnologice;
  • realizarea lucrarilor pentru refacerea conditiilor initiale de mediu.

Zona va fi eliberata de orice rest de material de constructie sau deseu, constructie sau amenajare temporara, terenul fiind curatat si amenajat conform cerintelor proprietarului spatiului ce fost pus la dispozitie conform contractului de inchiriere nr. 8/09.01.2022.

b) cumularea cu alte proiecte existente și/sau aprobate: este parte a proiectului “Varianta de ocolire a Municipiului Sfantu Gheorghe” din cadrul Master Planului General de Transport al Romaniei pentru care APM Covasna a emis Acordul de mediu nr. 1/14.10.2019;

c) utilizarea resurselor naturale, în special a solului, a terenurilor, a apei și a biodiversității:

- Agregate de carieră: piatra sparta amestec optimal/sorturi 38.000 mc, Agregate de balastiera, sortate 75.000 mc, Balast 60.000 mc;

d) cantitatea și tipurile de deșeuri generate/gestionate: în etapa de executie vor fi generate în Deşeurile estimate a se genera etapa de realizare a proiectului:

Nr. crt.

Denumire deseu

Cod deseu

Cantitate estimata a fi produsa lunar

Modul de gestionare

1

Deşeuri municipale amestecate

20 03 01

50 kg

Se vor realiza spaţii special amenajate prevăzute cu containere tip pubele. Periodic vor fi ridicate de către operatori autorizaţi şi transportate la depozitele de deşeuri sau la staţiile de transfer ale municipiului

2

Deseuri biodegradabile de la bucatarii si cantine

20 01 08

100 kg

Se vor colecta in recipienți speciali se vor elima prin operatori autorizati

3

Hartie si carton

20 01 01

50 kg

Se vor colecta selectiv în spaţii de depozitare temporare special amenajate în cadrul amplasamentului. Periodic vor fi ridicate de către operatori autorizaţi şi transportate în vederea valorificării.

4

Ambalaje de hartie si carton

15 01 01

20 kg

5

Materiale plastice

17 02 03

50 kg

6

Ambalaje de lemn

15 01 03

100 kg

7

Ambalaje metalice

15 01 04

100 kg

8

Metale feroase

16 01 17

500 kg

9

Ambalaje de materiale plastice

15 01 02

100 kg

10

Ambalaje cu conţinut de substanţe periculoase

15 02 10*

150 kg

Vor fi colectate şi depozitate selectiv, în vederea transportării la instalaţiile de valorificare prin operatori autorizaţi. Excepţie fac ambalajele ce sunt returnate la producător (ex: IBC-uri).

11

Anvelope scoase din uz

16 01 03

50 kg

Vor fi colectate pe platforme betonate din amplasament şi predate către unităţi autorizate în vederea colectării şi valorificării.

12

Resturi de beton

17 01 01

15 mc

Se valorifica ca material de umplutura (anrocamente).

13

Namoluri din constructiile de epurare

20 03 04

50 mc

Nămolurile colectate vor fi în mod obligatoriu vidanjate şi transportate de către operatori autorizaţi în staţii de epurare din proximitate.

14

Amestecuri de grăsimi şi uleiuri de la separarea amestecurilor apă/ulei din alte sectoare decât cel specificat la 19 08 09

19 08 10*

100 mc

Se vor colecta in bazinul platformei de spalare roti şi se vor transporta prin operatori autorizaţi în vederea eliminării.

15

Absorbanţi, materiale filtrante (inclusiv filtre de ulei fără altă specificaţie), materiale lustruire, îmbrăcăminte de protecţie contaminată cu substanţe periculoase

15 02 02*

50 kg

Vor fi colectate în saci etanşi şi depozitate în spaţii special amenajate şi vor fi predate operatorilor autorizaţi în vederea eliminării..

Se va amplasa un punct de colectare selectivă a deseurilor, pe platforma amenajata, prevazuta cu europubele. Se vor incheia contracte cu firme specializate in colectarea/valorificare/eliminare, pentru fiecare tip de deseu generat. Activitatile de evacuare ritmica a deseurilor vor fi de natura sa nu creeze probleme legate de sanatate, poluarea mediului sau sa degradeze cadrul ambiental si imaginea generala.

e) poluarea și alte efecte nocive, inclusiv zgomotul şi alte surse de disconfort:

Sursele de poluanti pentru aer:

Pentru perioada de amenajare OS emisiile de substante poluante evacuate in atmosfera provin de la urmatoarele surse:

- surse de suprafata – executia lucrarilor de amenajare platforme tehnologice, cai acces interioare, prin asternere balast si beton, executie sapaturi pentru montaj retele de utilitati;

- surse liniare – traficul rutier desfasurat in cadrul santierului pentru transport materiale de constructie necesarea lucrarilor de amenajare, echipamente si utilaje ce se vor monta in amplasament.

In perioada de functionare a bazei de productie - OS, emisiile de substante poluante evacuate in atmosfera provin de la urmatoarele surse:

- surse liniare – traficul rutier zilnic desfasurat in cadrul santierului pentru aprovizionare materiale necesare asigurarii prepararii betoanelor si transferul betonului preparat catre fronturile de lucru din cadrul traseului variantei ocolitoare;

- surse de suprafata – functionarea utilajelor in padocurilor in vederea descarcarii agregatelor si incarcarea celor 2 statii de betoane;

surse punctiforme – functionarea statiilor de betoane.

Instalatiile pentru retinerea si dispersia poluantilor in atmosferă:

Statiile de betoane vor fi echipate cu filtre pentru retinerea poluantilor si se vor respecta limitele impuse prin Ordinul nr. 462/1993, privind emisiile de pulberi: 50 mg/mc.

Padocurile de materiale vor fi ingradite si acoperite pentru a se evita antrenarea particulelor in atmosfera in perioadele cu vant puternic.

Principalele surse de zgomot vor fi reprezentate de:

  • circulatia mijloacelor de transport in cadrul amplasamentului;
  • funcţionarea staţiilor de betoane – realizarea proceselor tehnologice, pentru care sunt necesare sa functioneze unele grupuri de utilaje; aceste utilaje in lucru reprezinta tot atatea surse de zgomot;
  • functionarea instalatiilor, utilajelor, echipamentelor in cadrul bazei de productie.

Amplasamentul OS este in incinta CONSIC S.A., amplasament ce are destinatie industriala, iar in imediata vecinatate nu sunt zone locuibile.

Sursele potenţiale de poluanţi pentru sol, subsol şi ape subterane sunt reprezentate de:

  • activităţile derulate în staţiile de betoane, dar şi lucrările de încărcare, transport şi descărcare a materialelor de construcţie din care rezultă emisii de pulberi sedimentabile ce se depun la suprafaţa solului;
  • gestionarea necorespunzătoare a materialelor de construcţii şi a deşeurilor rezultate în urma activitatilor de intretinere si reparatii, precum şi a deşeurilor de tip menajer rezultate de la personalul angajat;
  • scurgeri accidentale de combustibili, lubrifianţi şi alte substanţe chimice de la autovehiculele şi utilajele utilizate in amplasament;
  • pierderi din reteaua de canalizare apelor uzate;
  • traficul vehiculelor şi utilajelor implicate activitatile desfasurate in cadrul obiectivului; odată cu impurificarea aerului, există posibilitatea ca o anumită cantitate din poluanţii atmosferici să ajungă pe sol, putând conduce la modificarea caracteristicilor acestuia.

f) riscurile de accidente majore și/sau dezastre relevante pentru proiectul în cauză, inclusiv cele cauzate de schimbările climatice, conform cunoștințelor științifice:

- în cazul unor poluări accidentale cu hidrocarburi sau alte substanțe periculoase provenite în special de la utilajele și mijloacele de transport folosite în timpul lucrărilor; Solul contaminat cu substanţe poluante va fi îndepartat în vederea eliminării prin intermediul contractorilor autorizaţi; Materialul absorbant utilizat la absorbţia substanţelor poluante va fi colectat în recipiente metalice acoperite în vederea valorificării/eliminării prin intermediul contractorilor autorizaţi

g) riscurile pentru sănătatea umană (de exemplu, din cauza contaminării apei sau a poluării atmosferice): - există risc de poluare atmosferică (praf rezultat în faza de execuție);

2. Amplasarea proiectului

Sensibilitatea ecologică a zonelor geografice susceptibile de a fi afectate de proiecte trebuie luată în considerare, în special în ceea ce privește:

a) utilizarea actuală și aprobată a terenului: folosința actuală a terenului conform Certificatului de urbanism este zonă industrială și servicii, curți construcții, construcții industriale;

b) bogăția, disponibilitatea, calitatea și capacitatea de regenerare relative ale resurselor naturale (inclusiv solul, terenurile, apa și biodiversitatea) din zonă și din subteranul acesteia: - nu este cazul;

c) capacitatea de absorbţie a mediului natural, acordându-se atenție specială următoarelor zone:  i) zonele umede, zone riverane, guri ale râurilor – nu este cazul;

  ii) zonele costiere și mediul marin - nu este cazul;

  iii) zonele montane şi forestiere – nu este cazul;

  iv) arii naturale protejate de interes național, comunitar, internațional;

  v) zone clasificate sau protejate conform legislatiei în vigoare: situri Natura 2000 desemnate în conformitate cu legislația privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei și faunei sălbatice; zonele prevăzute de legislația privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional - Secţiunea a III-a - zone protejate, zonele de protecţie instituite conform prevederilor legislației din domeniul apelor, precum și a celei privind caracterul şi mărimea zonelor de protecţie sanitară şi hidrogeologică – nu este cazul.

  vi) zonele în care au existat deja cazuri de nerespectare a standardelor de calitate a mediului prevăzute în dreptul Uniunii și relevante pentru proiect sau în care se consideră că există astfel de cazuri: - nu este cazul

  vii) zonele cu o densitate mare a populației: nu este cazul, zonă industrială.

  viii) peisaje și situri importante din punct de vedere istoric, cultural sau arheologic: nu este cazul;

3. Tipurile și caracteristicile impactului potenţial

Efectele semnificative pe care le pot avea proiectele asupra mediului trebuie analizate în raport cu criteriile stabilite la punctele 1 și 2 din prezenta anexă, având în vedere impactul proiectului asupra factorilor prevăzuți la articolul 3 alineatul (1) din Directiva 2014/52/UE și ținând seama de:

  a) importanța și extinderea spațială a impactului amplasamentului inchiriat are o suprafata de 7.000 mp.

  b) natura impactului: zgomote și vibrații, emisii de praf, gaze ardere în aer generate de către utilajele și mijloacele de transport folosite;

  c) natura transfrontieră a impactului - nu este cazul;

  d) intensitatea și complexitatea impactului: impact nesemnificativ;

  e) probabilitatea impactului – redus, numai în cazul producerii unei poluări accidentale cu hidrocarburi;

  f) debutul, durata, frecvența și reversibilitatea preconizate ale impactului: 24 de luni de la data inceperii etapei de executie lucrări.

   g) cumularea impactului cu impactul altor proiecte existente și/sau aprobate: este parte a proiectului “Varianta de ocolire a Municipiului Sfantu Gheorghe” pentru care APM Covasna a emis Acordul de mediu nr. 1/14.10.2019;

  (h) posibilitatea de reducere efectivă a impactului: prin manipularea atentă a materialelor folosite, a deşeurilor şi prin exploatarea corespunzătoare a utilajelor și echipamentelor.

 

II. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării adecvate sunt următoarele: proiectul propus nu intră sub incidenţa art. 28 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2007, privind regimul ariilor naturale protejate, conservarea habitatelor naturale, a florei şi faunei sălbatice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, fiind situat în afara ariilor naturale protejate.

 

III. Motivele pe baza cărora s-a stabilit necesitatea neefectuării evaluării impactului asupra corpurilor de apă în sunt următoarele:

- proiectul propus nu intră sub incidenţa prevederilor art. 48 din Legea apelor nr. 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;

 

Condiţiile de realizare a proiectului:

  1. Se vor respecta: prevederile OUG nr. 195/2005 privind protecţia mediului (*actualizată*), a OUG nr. 92 din 19.08.2021 privind regimul deşeurilor;
  2. Titularul va lua toate măsurile necesare privind respectarea legislaţiei în vigoare şi normele de securitate şi sănătate în muncă (L 319/2006, HG 1425/2006, HG 1091/2006, HG 971/2006) precum şi înştiinţarea I.T.M. Covasna privind începerea lucrărilor de execuţie;
  3. Respectarea prevederilor Legii nr. 104/2011 privind calitatea aerului înconjurător;
  4. Respectarea prevederilor Legii Apelor 107/1996, cu modificările şi completările ulterioare;
  5. Instruirea corespunzatoare a personalului desemnat pentru gestiunea, depozitarea si manevrarea deseurilor si a substanțelor periculoase;
  6. Pe toată perioada de realizare a proiectului, la limita amplasamentului se va determina semestrial cantitatea de pulberi sedimentabile, valoare valoare maximă admisibilă: 17g/m2/lună conform STAS 12574/87, metodă de analiză STAS 10195-75; rezultatele analizelor vor fi transmise la APM Covasna;
  7. La toate activităţile generatoare de praf se umezesc suprafeţele de lucru, în special in perioadele cu temperaturi ridicate și umiditate redusă.
  8. Pe timp secetos drumurile de acces vor fi stropite periodic pentru limitarea cantităţii de praf antrenate de mijloacele de transport;
  9. Se vor respecta valorile admisibile ale nivelului de zgomot la limita zonelor functionale din mediul urban, conform SR 10009-2017 - Acustica urbană;
  10. Se vor respecta prevederile regulamentelor tehnice specifice pe linia apărării împotriva incendiilor, la organizarea de șantier și pe timpul executării lucrărilor de demolare;
  11. La gestionarea deșeurilor din construcții se vor respecta prevederile art. 4 și art. 15 (1) și 17 din OUG nr. 92/2021 privind regimul deșeurilor;
  12. Deşeurile rezultate se colectează separat pe categorii de deșeuri şi vor fi predate pentru tratare/ valorificare/eliminare către societăţi autorizate să execute aceste operaţii, pe bază de contract sau comandă, păstrând evidenţa cantităţilor de deşeuri predate, pe tipuri de deşeuri şi cu menţiunea firmei care a preluat aceste deşeuri;
  13. Implementarea tuturor măsurilor de protecţie a factorilor de mediu propuse prin proiect şi descrise în documentaţia care a stat la baza emiterii acestei decizii;
  14. Se vor lua toate măsurile pentru prevenirea poluărilor accidentale cu hidrocarburi prin asigurarea stării de bună funcţionare a utilajelor şi vehiculelor folosite; Utilajele si echipamentele folosite vor fi aduse in stare normala de functionare avand efectuate reviziile tehnice si schimburile de ulei in ateliere specializate.
  15. Se va elabora Planul de prevenire a poluărilor accidentale şi proceduri de intervenţie în situaţii de urgenţă;
  16. Se va avea în vedere evitarea formării de stocuri de substanţe chimice şi preparate periculoase, aprovizionarea fiind făcută ritmic în funcţie de lucrările ce se vor executa astfel încât să se elimine posibilitatea ieşirii din termenul de valabilitate şi implicit transformarea lor în deşeuri;
  17. În situația producerii de poluări accidentale în timpul execuției lucrărilor, titularul proiectului va luat imediat măsuri corespunzătoare, astfel încât să se izoleze sursa și va anunța APM Covasna şi Comisariatul Judeţean Covasna al Gărzii Naţionale de Mediu;
  18. Obţinerea tuturor avizelor precizate în certificatul de urbanism nr. 39/02.02.2022 eliberat de Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe şi respectarea condiţiilor din acestea şi din documentaţia tehnică;
  19. Titularul va informa în scris autoritatea publică competentă pentru protecţia mediului ori de câte ori există o schimbare de fond a datelor care au stat la baza eliberării prezentei.
  20. Înainte de punerea în funcţiune a stațiilor de betoane se va solicita şi obţine autorizaţie de mediu, conform prevederilor Ordinului M.M.D.D. nr. 1798/2007, privind aprobarea procedurii de emitere a Autorizaţiei de Mediu, cu modificările şi completările ulterioare, după caz.

Prezenta decizie este valabilă pe toată perioada de realizare a proiectului, iar în situaţia în care intervin elemente noi, necunoscute la data emiterii prezentei decizii, sau se modifică condiţiile care au stat la baza emiterii acesteia, titularul proiectului are obligaţia de a notifica autoritatea competentă emitentă.

Orice persoană care face parte din publicul interesat şi care se consideră vătămată într-un drept al său ori într-un interes legitim se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente pentru a ataca, din punct de vedere procedural sau substanţial, actele, deciziile ori omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului, inclusiv aprobarea de dezvoltare, potrivit prevederilor Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

  Se poate adresa instanţei de contencios administrativ competente şi orice organizaţie neguvernamentală care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, considerându-se că acestea sunt vătămate într-un drept al lor sau într-un interes legitim.

  Actele sau omisiunile autorităţii publice competente care fac obiectul participării publicului se atacă în instanţă odată cu decizia etapei de încadrare, cu acordul de mediu ori, după caz, cu decizia de respingere a solicitării de emitere a acordului de mediu, respectiv cu aprobarea de dezvoltare sau, după caz, cu decizia de respingere a solicitării aprobării de dezvoltare. Înainte de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente, persoanele prevăzute la art. 21 din Legea nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului au obligaţia să solicite autorităţii publice emitente a deciziei prevăzute la art. 21 alin. (3) sau autorităţii ierarhic superioare revocarea, în tot sau în parte, a respectivei decizii. Solicitarea trebuie înregistrată în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a deciziei. Autoritatea publică emitentă are obligaţia de a răspunde la plângerea prealabilă prevăzută la art. 22 alin. (1) în termen de 30 de zile de la data înregistrării acesteia la acea autoritate. Procedura de soluţionare a plângerii prealabile prevăzută la art. 22 alin. (1) este gratuită şi trebuie să fie echitabilă, rapidă şi corectă.

        Prezenta decizie poate fi contestată în conformitate cu prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice şi private asupra mediului şi ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

 

DIRECTOR   EXECUTIV,

Ing. NEAGU GHEORGHE

  

 

 

 

 

 

Şef Serviciu, Avize, Acorduri, Autorizaţii,                                                Responsabil Comp. CFM,

         Ing. Siminiceanu Gabriel Nicolae                                                            Ing. Ghican Oana-Elena

 

 

 

 

 

 

 

                                        Întocmit, Cons. AAA, Ing. Farkas János